woensdag 16 mei 2007

pief!

Toegegeven: ik ga op dit blog bepaald niet zuinig om met superlatieven als 'classic', 'wereldplaat!' en 'ge-wel-dig' (ik laat me nou eenmaal snel meeslepen). En ik realiseer me dat daardoor een zekere devaluatie van mijn tipskies en aanbevelingen dreigt.
Dat gezegd hebbende: The Trials of Van Occupanther van Midlake is een CLASSIC, een WERELDPLAAT, GE-WEL-DIG! Hahahahaha, nee echt. Serieus. Deze Amerikanen maken muziek in de traditie van Simon & Garfunkel, Fleetwood Mac en Steely Dan, terwijl de pop-pers op de proppen kwam met meer recent vergelijkingsmateriaal, zoals Grandaddy, Radiohead en Flaming Lips. Hoe dan ook, Midlake componeert goudomrande, gloedvolle soft rock. Akoestische gitaren, piano en vooral veel, héél veel, mooie melodien. Magisch, melancholisch, harmonisch, tijdloos. Hieronder hoor je Bandits: slechts een willekeurig voorbeeld, want zwakke broeders kom je op dit droomalboem niet tegen. Kampvuurplaat!

LISTEN&LOAD: Bandits - Midlake
INFO: Midlake on myspace

Geen opmerkingen: