Posts gesorteerd op relevantie tonen voor zoekopdracht quiet village. Sorteren op datum Alle posts tonen
Posts gesorteerd op relevantie tonen voor zoekopdracht quiet village. Sorteren op datum Alle posts tonen

dinsdag 22 april 2008

quiet slave

We blijven boekertje spelen! Want ook deze willen, neen, MOETEN we straks terugvinden op het affiche van LL08. Quiet Village mensen: de bijbaan van Joel Martin en Matt Edwards. En dan gaat het me vooral om die laatste. Matt heet in het dagelijks leven namelijk Radio Slave. Jaja, RADIOSLAVE. Eén van de grote meneren, hier op de camping. Verantwoordelijk voor misschien wel de gemeenste techno en house van dit moment. Met Quiet Village tapt Edwards echter uit een ander vaatje. Een fijn en vervreemdend vaatje, that is. 'Tis soul, 'tis psycho, 'tis pop én 'tis indie. Zo zeggen ze het zelf: 'The past, sealed with a dab of future perfume. It’s the unlikeliest screen kiss you’ll witness this year. Sit back, close your eyes and let the images roll'. Nou ja, ogenblikkelijk boeken toch?

LISTEN&LOAD: Circus of Horror - Quiet Village
INFO: Quiet Village op Myspace

vrijdag 28 maart 2008

langzaamaan

Maar mocht je deze vrijdag juist met iets mellows willen beginnen, kan dat natuurlijk ook he. Wij zijn van alle markten thuis. Dan hebben we namelijk Freerider van Quiet Village in de aanbieding: uitstekende plaat voor een zwoele zonsondergang. Of - als je die even niet binnen handbereik hebt -; voor languit op de bank, met je lief. En als je die óók niet tot je beschikking hebt (poeh-poeh) dan voldoet Freerider zelfs voor de individuele belevenis. Ogen dicht, fles open en afdrijven maar... Easy.

LISTEN&LOAD: Freerider - Quiet Village
INFO: Quiet Village op Myspace

zondag 4 november 2007

Famous when old

De nog jonge geschiedenis ten spijt telt de electronische dansmuziek al een aantal prachtige mythes. Zoals deze over Bernhard Fevre, die onder de naam Black Devil Disco Club in 1978 een serie spacedisco-platen maakte. De muziek van de Fransman werd echter vol-le-dig genegeerd... Volgens de overlevering veranderde dat door, jawel, een vlóóienmarkt! Want dat was de herkomst van een paar Fevre-platen dat uiteindelijk bij dance-vernieuwer Aphex Twin op de pick up belandde. Het door Richard - Aphex Twin - James in 2004 opnieuw uitgebrachte werk sloeg meteen een diepe krater in het dance-landschap. Vooral de underground eigende zich de sonische glitters van Black Devil Disco Club toe, wat in 2006 resulteerde in het riemiks-alboem 28 After. Achtentwintig jaar na de officiele release, inderdaad. Van dat eerbetoon aan de (inmiddels) 50-plusser Fevre hoor je hier een Quiet Village-bewerking van I regret the flower power. Poeiiiiii... Gróóts! Magisch! Alsof Underworld, Massive Attack en Trentemoeller na een avondje postzegels likken in de studio zijn gedoken en er met deze sidderende schoonheid weer uitkwamen. Danger, danger, there's a devil in the disco!

LISTEN&LOAD: I regret the flower power (Fragments of Fear version by Quiet Village) - Black Devil Disco Club
INFO: Black Devil Disco Club Web

woensdag 13 augustus 2008

TIMING!

Zo, le ticket voor le LL is in le pocket! Precies op tijd. Naja, ruim op tijd eigenlijk; dat kan láter volgend jaar. Enniewees, blij dat 'ie binnen is. En daarom hieronder een exotische riemiks van de zéér ontoepasselijk getitelde Cosmo Vitelli-track Delayer. Opwindend plaatje, éxtraspeciaal voor percussie-people. De knoppendraaiers van Quiet Village (weetjenogwel?) hebben namelijk de gehele slagwerkwinkel leeggekocht. Dus dans op die dolende drums; bietje warmdraaien kan nooit kwaad...

LISTEN&LOAD: Delayer (Quiet Village remix) - Cosmo Vitelli
INFO: Cosmo in (My)space