zondag 6 januari 2008

SPRITS

Frits Spits anyone? Natúúúúúúrlijk! Allemaal toch? Gans onze generatie had z'n cassetterecordertje op scherp staan als De Avondspits begon. Wachtend tot jouw favoriete nummertje voorbij kwam om daarna vliegensvlug op het 't rode REC-knopje te drukken. Jaaaaaa, those were the days. En uit dié days stamt het ondergaande Come Back. Britpop-avant-la-lettre van The Mighty Wah! (lees: Pete Wylie). Het werd nooit een hit en Frits draaide 'm slechts één keer. Maar toen was ik net niet in de buurt. U kunt zich vast wel een voorstelling maken van mijn blijdschap toen ik alweer enige tijd terug deze verloren gewaande boezemplaat, tijdens een avondje diepzee-soulseeken, zomaar voorbij zag zwemmen. Heul blij! Ik gooide er pardoes een achterwaartse salto met schroef, een dubbele Rietberger én een Jagermeister met ijs uit! Zo blij. Als ik nu nog The Story of the Blues - die andere popparel van The Mighty Wah! - ergens opduik, dan... Ja, dán is de soundtrack van mijn pubertijd compleet. Dan komt er een Frits Spits Miks!

LISTEN&LOAD: Come back - The Mighty Wah!
INFO: WWW The Mighty Wah!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

DJ! Thanx voor alle heerlijk oliebollen en dansmixjes! En jullie ook alleen maar goeds voor 2008! Het balkon aan de overkant is akelig leeg... maar met een beetje flinke zaklamp moet het lukken. Vanavond 21 UTC kort-kort-lang? Lfs daar, Sloops en l'a3!

Anoniem zei

Hey jullie! Eindelijk! Ik sta al een week te flitsen. Dacht al: wanneer seinen ze terug.

We missen jullie ook! Kom snel even buurten?