dinsdag 26 februari 2008

moeilijk woord

'Esotherisch', was het eerste dat in me opkwam nadat ik de Junior Boys-bewerking van Sally Shapiro's JackieJackie beluisterde. Het tweede dat in me opkwam was: 'maar wat betekent esotherisch nou ook alweer?'. Niet onbelangrijk, want als zelfbenoemde online-recensent mag je de lezer natuurlijk niet de verkeerde kant opsturen. Metéén opgezocht dus. Lees en huiver:

De ziel geeft impulsen aan het voelen, denken en handelen in verbinding met het Licht. Dit is de verbinding met het onzichtbare en de hogere dimensies en manifesteert zich in elke activiteit die verandering in zich draagt waardoor de mens innerlijk kan ontwaken. Het is de grondslag van de werkelijke wetenschap wat de basis is van de universele waarheid dat ons denken overstijgt. Het vormt de occulte verbinding tussen alles wat geschapen is aangezien het zich bezighoudt met het essentiële levende principe; het Licht.
Woehaaaaaaaa! Bent u er nog? Ik was even afgeleid in elk geval. Hoe dan ook: vergeet 'esotherisch', maar vergeet niet ondergaande track een spin te geven. Alleen al omdat zowel Sally Shapiro als de Junior Boys een reputatie hoog hebben te houden als het gaat om sidderende subtiliteiten en fijne flows. Leen me uw oor!

LISTEN&LOAD: JackieJackie (Junior Boys remix) - Sally Shapiro
INFO: Sally + de boys op het esotherische Myspace
Pie-S: zoals zo vaak is deze track gegapt van 20JazzFunkGreats!

Geen opmerkingen: