vrijdag 29 februari 2008

VERPLICHT LEZEN (als de Reunion je lief is)

Omdat de JUMPINGFORTYPARTY inmiddels in de countdown is, probeer ik het nog een laatste keer. Al is het alleen maar om te kijken wat de oud-Hollandsche deugd 'driemaal is scheepsrecht' vandaag de dag nog waard is. Eenmaal scheepsrecht was één van de eerste postings op Campingdisco; tweemaal scheepsrecht vond vlak voor de najaars-WGD plaats en nu, hier, dus drei. Terzake. Ik vraag, neen, smeek om uw aandacht voor TV on the Radio's Wolf Like Me: waarschijnlijk de meest miskende plaat uit de LLReunion-historie!

...als een mantra...

Ondanks de eerdere pogingen begin ik gewoon opnieuw: de eerste seconden hoor je belletjes, onmiddellijk gevolgd door stuwende hink-stap-sprong-drums; stofwolkende gitaren komen razendsnel dichterbij, maar gieren tóch nog onverwachts binnen. Snijdend. En dan zijn we nog maar 15 seconden onderweg. Tien seconden later de hoekige, meerstemmige zanglijnen. Repeterend als een mantra. Nog meer gitaren! Staccato saxofoons voegen in. In dat dwingende, bijna militaire ritme.

...Glo-ri-eus!...

Dan..., uit het niks, op 2 minuut 03, de breakdown. Tingelingeling, slow motion, gas terug. Eén minuutje slechts, want daarna barst alles weer los. Voor de laatste aanval. Glo-ri-eus! (...) Nou, dat dus. Stel je nou toch eens voor dat je hier precies over een week in kunt verdrinken. Het kán. Moet je 'm wel even laten inweken. Tweemaal daags, lekker hard door je pannekoek. En als bonus die andere bezwerende TV on the Radio-thriller, Staring at the Sun: ietsiepietsie minder essentieel als Wolf like me, maar zeker zo urgent. HUISWERK amigoes!

LISTEN&LOAD:
Wolf like me - TV on the Radio
Staring at the sun - TV on the Radio
INFO: TV on the Radio on the Internet

Geen opmerkingen: