zondag 29 juni 2008

WORTEL

Sympatico als 'ie is, snapt Laurent Garnier er eigenlijk niks van dat de verzamelde dance-bizz helemaal in de gloria is van zijn nieuwe outing Back to my roots. Zo bijzonder is die plaat niet, dacht (en zei) hij aanvankelijk. Dat veranderde (een heel klein beetje) toen de Franse legende Back to my roots aan Carl Craig liet horen. 'This is a very special record', zei Craig. En dát deed 'm wat, aangezien Craig Garnier's all time hero is.

...de reden voor de rode oortjes...

Nou..., special is Back to my roots! Very, VERY special. Alléén al omdat de Fransoos zich na járen weer eens op techno heeft toegelegd (vandaar de titel). Maar da's bijzaak en dat is maar goed ook. De reden voor de rode oortjes is namelijk de moezikale effort. De gigiantische impact dus; niet door het geweld, maar dankzij raffinement. De MixMag-recensie says it all: 'An epic cosmic jaunt laced with heavy tribal rhythms, whooshing synths leads and a crazy-ass breakbeat section midway'. Yep, Back to my roots is één van de beste platen van Nul Acht. Om naar te luisteren en om op te feesten. Dáár kom je nog wel achter...

LISTEN&LOAD: Back to my roots (Original Afrodiziac Mix) - Laurent Garnier
INFO Garnier Punt Kom

Geen opmerkingen: