Posts gesorteerd op relevantie tonen voor zoekopdracht optimo. Sorteren op datum Alle posts tonen
Posts gesorteerd op relevantie tonen voor zoekopdracht optimo. Sorteren op datum Alle posts tonen

dinsdag 3 juni 2008

Lange tekst ja, maar je hebt niet voor niets leren lezen!

Wist u? Wanneer de jongste telg uit het Camping-geslacht iets opmerkelijks waarneemt, laat hij dat tegenwoordig luidkeels weten, met de one liner: ‘Kijk eens toch nou!’ Neenee, niet waar. Het is: ‘KIJK-EENS-TOCH-NOU!!!!’ En die moesten we er maar eens in houden. Dus passen we ‘m meteen toe op deze posting. KIJK-EENS-TOCH-NOU!!!! Daar. Waar? Dáár! Daar heb je The Shortwave Set! Kent u ze nog; van lang geleden? Toen ze ons met hun sixties-soundalike Is it any wonder verblijdden? (…) Nee? Vergeten? Geeft niks, u bent de enige niet. Nagenoeg niemand bekommerde zich om de Britten...

...wie anders!?...

Dat we desondanks kennis kunnen maken met de nieuwste van The Shortwave Set, komt omdat het verstoten bandje net op tijd uit de goot gevist werd: dankzij Optimo. Wie anders!? Deze Schotse clubuitbaters slash labelbazen slash DJ’s bestieren sinds enkele jaren immers de afdeling Gevonden Voorwerpen van de Moezikale Spoorwegen. Daar bewaren ze vergeten liedjes. De tjoens die de luisteraar verloor, of nog erger: opzettelijk liet liggen. Niemand die ze mist, niemand komt ze claimen. Des te beter voor Optimo-mannen Twitch and Wilkes, want hopla: die zetten ze dan gewoon in voor eigen gebruik! Zoals bijvoorbeeld is te horen op hun legendarische miks-CD (How to) Kill the DJ: een landmark record voor iedereen die hokjes haat. Op deze dubbeldekker uit, pak ‘m beet, Nul Vier vervagen de grenzen tussen alle denkbare genres en stromingen. Toen naast nu en populair naast obscuur. Alles wat in het dagelijks onverenigbaar is, huppelt hier hand in hand door het land. En dús vinden de gememoreerde vergeetmenietjes zich opeens terug in innige omarming met een technothriller; of in een pas-de-deux met Blondie, for that matter.

...opbouwfreaks opgelet...

Eind goed, al goed? Non-non! We zijn nog helemaal niet aan een einde toe; eerst nog The Shortwave Set, waarmee dit exposé per slot van rekening van acquit ging. Ondergaande Optimo-miks van hun No Social zou namelijk ernstig tekort worden gedaan, als we ons nu opeens gaan haasten. Dan dreigen we in onze eigen voet te schieten. Om maar niet te spreken over de Reunion-risico’s. Dit ding heeft namelijk serieuze potentie om in dat verband een paar potten te breken; met name in de twilight zone tussen peaktime en afterhours. Opbouwfreaks opgelet: deze track gaat en gaat en gaat en gaat. Jij erachteraan. En weet je wat: de rest eigenlijk ook. Want dit is essential listening voor iedereen die z’n soep wél zo heet eet als ‘ie wordt opgediend! Dat zijn wij. Joe en mie.

LISTEN&LOAD: No Social (Optimo Espacio remix) - The Shortwave Set
INFO: Optimo Dot Kom

vrijdag 6 juni 2008

3, 2, 1... GO!

Met de ode aan Optimo nog vers in het geheugen, schieten we meteen nog maar een riemiks van de Schotten in de kruising. Zet de wave maar alvast in, want het hier voorgeschotelde Busy doing nothing van het hele leuke Love is All past dankzij de Optimo Magic uitstekend bij de feestelijkheden, waarmee wij over enkele ogenblikken de start van het weekeinde luister bij zetten. En dat gaat ZO: FUN. SUN. JUMP. PUMP. DANCE. ROMANCE. ROCK. RAVE. HARD. HOT. LOVE. LIFE. FLY. HIGH. TRIP. TEASE. PARTY. PLAY.

LISTEN&LOAD: Busy doing nothing (Optimo remix) - Love is All
INFO: WWWOPTIMO

zaterdag 9 augustus 2008

Second Set

Dan ook maar meteen Bewijsstuk B: nóg een Presets-track, nóg een riemiks en nóg een kraker van een knoppendraaier. 'Tis Talk Like That in een bewerking van de dance-dissidenten uit Schotland. Si, de ons zo dierbare Optimo-posse! Oortjes gespits dus, want het resultaat van hun re-rub is fantastisch. Vooral de opwindende percussie maakt van deze miks een dwaas en zéér dansbaar feestbeest.

LISTEN&LOAD: Talk Like That (An Optimo (Espacio) Mix) - The Presets
INFO: The Presets on Myspace

woensdag 30 juli 2008

that's how the good lord works

Als douceurtje voor voorgaand geweld, serveren wij hierbij dit blije ei. En daar hoort een verhaal bij. Kort: Stand on the word is een oud gospelmoppie met kinderkoor, dat een jaar of drie terug door de Optimo-gang (die, ja) in hun legendarische miksplaat werd verwerkt. Veel verder dan de relatief kleine Optimo-aanhang kwam het fuifnummer van de Joubert Singers echter niet. 'Dan gooi ik 'm toch gewoon in de rebound?', dacht ene Keeds onlangs. Dus daar is 'ie weer! Nú met een Nul Acht-geurtje; een Justice-odeur, zeg maar. Er wordt zelfs gefluisterd dat achter Keedz eigenlijk Justice schuil gaat... Zou zomaar kunnen. En als het waar is, weten we ook meteen waar het Franse duo de inspiratie voor D.A.N.C.E. vandaan haalde. Justice ontkent overiges. Lekker belangrijk, want dit is waar 't hier om draait: feelgood, feelgood en nog eens FEELGOOD!

LISTEN&LOAD: Stand On The Word - Keedz
INFO: Keedz on Myzpace

maandag 8 oktober 2007

PEPER

Het is save to say dat de invloed van Finland op de popmuziek nou niet echt heel omvangrijk is. Ben zelfs geneigd te stellen dat de invloed van Finland op welk onderwerp dan ook goeddeels te verwaarlozen valt. Nou ja... Sorry, da's wel héél erg snobistisch. Zéker voor een Ollander. Want Finland bracht ons natuurlijk wel degelijk iets. Jari Litmanen bijvoorbeeld. En de ontwerpers Aalto en Saarinen; twee handen vol skischansspringers en Formule 1-coureurs; Nokia en niet te vergeten de kerstman (inclusief rendieren). Sinds kort mag daar wat mij betreft een naam bij: Pepe Deluxe!

...dát hadden ze eerder moeten doen...

Dit collectief wildebrassen maakte aanvankelijk computergestuurde Drum & Bass, maar bekeerde zich kortelings tot handgespeelde muziek. En dát hadden ze eerder moeten doen, want de Finnen blijken keihard en - Brabant let op - KEIGOED te kunnen rocken en idem te rollen. Zoals je hier kunt horen op hun verse single Go for blue, in de riemiks van Optimo. Die Schotse knoppendraaiers zijn er verantwoordelijk voor dat Go for blue ontaardt in een uitzinnige psychedelic-funkrock-beatfreak-showboat! Zó zou het klinken als Jimi Hendrix, de Chili Peppers, The Doors en The Black Crowes onder invloed van twee-en-twintig kratten Finse Black Death-vodka plus de gehele inhoud van de lokale nachtapotheek het podium zouden betreden voor een extreem gemene, vieze-vuile jam-sessie. WICKED. En een punt extra voor de classic-retro-drum-break (van 3 minuut 7 tot 3 minuut 42). Rock-extravaganza als dit maken ze tegenwoordig niet meer. Uhm..., wrong! Dus wél. Laaidies & gents, give it up for Pepe Deluxe!

LISTEN&LOAD: Go for blue (Optimo espacio 3rd summer of love version instrumental) - Pepe Deluxe
INFO: Pepe's Myspepe

zondag 8 juni 2008

Love is all you need

Chances are dat we op LL dit jaar ergens Love is All tegen het lijf lopen. In een klein tentje weliswaar, want groot zijn ze nog niet. Nóg niet. Zou namelijk zomaar kunnen veranderen; afgaande op de warmte waarmee dit Zweedse combo door de beau monde uit het left field van de dans omhelsd wordt. Dat kon je pas nog horen, toen Optimo ze adopteerden. Wat langer geleden zagen we zitten op de bagagedrager van Studio. In de toekomst volgt vast meer, want de fans & friends van LIA liegen er niet om. Ik noem een Hot Chip, een Chicken Lips en een Metronomy: stuk voor stuk stonden ze in de rij om een track van dit vrolijke en frisse poporkestje te riemiksen. Maar ook op eigen kracht zijn ze leuk hoor! Check Nothing to be done en laat u ontwapenen. Smile, you're on Campingdisco!

LISTEN&LOAD: Nothing to be done - Love is All
INFO: Love is All on Myspace

vrijdag 6 juni 2008

Zeg maar No, dan krijg je er Two

Nou, gaat lekker hier... Kort geleden was het al No Social en nu ook nog eens Love No. Ook niet aardig. En waarom eigenlijk? Waarom nou juist hier? Campingdisco is niet asociaal en liefdeloos, aux contraire! Dat we ze desondanks niet diskwalificeren komt omdat dit ongewenste gedrag verpakt is in twee onweerstaanbaar lekkere tracks. De Optimo-miks van No Social is zelfs van de buitencategorie; Love No niet. Maar ondanks dat nog steeds zéér de moeite waard hoor.'Tis een perfecte prikkel voor minnaars van pocket-sized-pop-rock-electro-glam. De doelgroep Reunisten, zeg maar.

LISTEN&LOAD: Love No - The Real Heat
INFO: The Real Heat My Space

zondag 10 februari 2008

sunday soft

En voor de zondag natuurlijk een optimo tranquilo! Hier: Moving van Bauer. Dat is een mag-je-niet-missen-miniatuurtje van een NL-bandje, waarvan de mannelijke helft ooit (of misschien wel nog steeds) in Bettie Serveert speelde. Niet dat je daar bij dit nummer ook maar iets van een echo in terughoort, maar het is in Campingkringen in elk geval een pré. Vandaar. Enniewees, Moving dus. Supersoftrock met een fluwelen touch. Thematechnisch zeer op zijn plaats, maar ook op eigen kracht verdient Bauer eigenlijk gewoon een spot op de Camping. Bij deze.

LISTEN&LOAD: Moving - Bauer
INFO: Bauer op het net