vrijdag 19 oktober 2007

Droogtrommel

Na het natte pak van Drown is hier een zonnig plaatje om bij op te drogen. It is Is it any wonder van The Shortwave Set: prachtige sunshinepop, radiant en bright! Het is het soort ruisende muziek dat in de late sixties slash vroege seventies massaal wortel schoot in de West Coast van de U. S. of A. En blijkbaar ook in Zuid Londen, want daar resideert The Shortwave Set. Ach, aardrijkskunde... Ik ben gewoon een sucker voor bandjes die hun liefde voor Beach Boy-Brian Wilson niet onder stoelen of banken steken. Met de warme harmonien en gouden melodien van Is it any wonder knipogen de Britten namelijk onverholen naar deze geniale evenknie van Lennon en McCartney. Zonder te Henny Huismannen overigens! Want door het behendige gebruik van samples creeert het setje hier een eigen, hedendaags geluid, dat ondanks het plak- en knipwerk nergens gekunsteld klinkt. Da's knip! Pardon..., ik bedoel: KNAP!

LISTEN&LOAD: Is it any wonder - The Shortwave Set
INFO: The Shortwaveweb

2 opmerkingen:

Diekjoe zei

Lief liedje! Doet de zon weer schijnen achter de wolken.

Anoniem zei

Mais oui! Over wolken gesproken, ik kijk nu uit op wat ik toch een nogal weird natuursverschijnseltje zou willen noemen: ons eiland hier is werkelijk omsingeld door een muur van zwarte wolken. Pikzwart! Houdt halverwege de horizon op en gaat dan - als ware het een met een lineaal getrokken streep - opeens over in zachtgeel. Strange... Mocht het straks een alien attack schijnt te zijn geweest, dan groet ik jullie!