dinsdag 20 november 2007

Gelijkmaker

Kort geleden gaf ik Kylie Minogue een 'matig' op haar rapport, vanwege de - in mijn oren - tegenvallende single 2 Hearts. Of eigenlijk, de Alan Braxe-riemiks daarvan. Dat had ik niet moeten doen, want sinds die oprisping van strengheid word ik bijkans opgegeten door schuldgevoel. Zoiets doe je niet met Miss Minogue. Kylie en kritiek? Nee, da's geen gemakkelijke combi. De pocket-sized popdiva heeft wat mij betreft permanent recht op de hoogst mogelijke vorm van krediet. Pas als ze zeehondjes begint dood te knuppelen of Verdonk gaat stemmen, ben ik bereid die status te heroverwegen. Vanwaar die onschendbaarheid? Jaha, héle goeie vraag! Denk dat het haar verpletterend onschuldige uitstraling is; of de ontwapenende charme van deze über-girl-next-door. Omdat ze het buurmeisje van ons allemaal is misschien? En ook omdat ze gezondheidstechnisch de laatste tijd niet zo lekker gaat.

...ravage...

Bull natuurlijk! Die lieve kleine Kylie kan heel goed zonder mijn ontwikkelingshulp. Die pareert kritiek gewoon door er een gloeiend hete tweede single in te jetsen. En door de juiste knoppendraaiers er overheen te laten gaan. Zo hoort het en zo doet ze het! Want met de LA Riot-riemiks van Boombox Clip vindt Kylie exact het juiste evenwicht tussen knotscommerciele dansvloerpop en de ravage van rave-rock. Terugmeppen, noemen we dat.

LISTEN&LOAD: Boombox Clip (LA Riot's Remix) - Kylie Minogue
INFO: Kylie on the web

Geen opmerkingen: