zaterdag 3 november 2007

Slopen

De kans dat we over zes nachtjes slapen een (houthakkers)hand vol nieuwe dansdeunen aan het Reunion-repertoire zullen toevoegen, is erg groot. Maar of we dat op de afdeling gitaren ook gaan meemaken, vraag ik me dan weer af. Daarom deze last minute injectie. Nieuw kun je ze nou niet echt noemen, goed wel! Dit trio moet straks in staat worden geacht om alvast een voorschotje te nemen op de beoogde verbouwingen in WGD.

Numero uno is Mighty Long Way van Fishbone: dit van het sublieme alboem Truth & Soul afkomstige feelgood-kanon voorziet je in 3 minuut 24 van een adrenaline rush, waarop je tot aan LL08 kunt teren. Van hetzelfde laken en pak is het jagende Knock me down van de Peppers, uit de tijd dat de heren nog met basketball-sokken om hun noten op het podium stonden. Funkrock in excelsis deo! De Godzilla remix van Green Day's Brain Stew maakt het trio compleet. Oeioeioei..., deze met een trippend orkest en manische bleeps en peeps opgevoerde punkontploffing is krachtig genoeg om in één keer de voorpui eruit te blazen. En wat is een trio zonder een nummer vier? Inderdaad, géén trio! Maar dat kan me niks schelen, want A320 van de Foo Fighters is te lekker om te laten liggen! In het begin denk je nog naar een schattig wiegeliedje te luisteren, totdat op 02.59 sharp het plafond naar beneden komt zetten! Wij zien sterretjes, Timmerik en TT-Queen in één keer klaar met verbouwen; iedereen blij!

LISTEN&LOAD:
Mighty Long Way - Fishbone
Knock me down - Red Hot Chili Peppers
Brain Stew (Godzilla remix) - Green Day
A320 - Foo Fighters
INFO: Webspace van Fishbone, Peppers, GD en Foo's

Geen opmerkingen: