dinsdag 4 maart 2008

shoot!

Na pop uit Zweden, nu pop from space. Het is een endje rijden, true, maar ga met me mee, want crazy stuff lies ahead of you! Music for the masses is dit op voorhand niet, zeg ik er meteen bij. Ik ben echter héél benieuwd of jouw keteltje hiervan gaat fluiten. Enigszins tegen beter weten in klinkt derhalve opnieuw de oproep om van u te laten horen. Alleen een duim omhoog of omlaag mag ook hoor (;

Bon, ik stel de examenkandidaten even aan u voor. Allereerst Tusia Beridze: een Georgier, die met Into The Lost Moments moezikale gewichtsloosheid opzoekt. Is het slomo-techno? Space-disco? Minimal-pop? Ja, niet naar mij kijken, want ik weet het óóknie! Kan alleen zeggen dat dit een delicatesse is voor de liefhebbers van downtempo-Underworld en/of de gloedvolle producties van Luomo.

Dan Kelley Polar. Da's een moezikale vreemdeling op wie wij hier al een paar jaar stiekem een beetje verliefd zijn. Polar is te herkennen aan de rijke en sierlijke productie van zijn electronische danspop (ook hier dus een Luomo-link), maar veel meer nog aan zijn onalledaagse arrangementen en structuren. Sonische schijnbewegingen, zeg maar. Nóóit hap-slik-weg, altijd avontuurlijk!

En nou joe! Bravo of boe?

LISTEN&LOAD:
Into The Lost Moments - Tusia Beridze
A Feeling Of The All-Thing - Kelley Polar
INFO: Tusia & Kelley op het net

Geen opmerkingen: