woensdag 19 maart 2008

Waar blijft de tijd?

Dertien jaar geleden slofte yours truly door London. Van platenzaak naar platenzaak. Tijdens die tocht hoorde ik Houdini: de CD van het Engelse collectief Long Fin Killie, die een verschoten winkelbediende ergens in een verschoten record store door de boxen liet schallen. 'Náááááis', dacht ik in m'n beste Brits en meldde me vrolijk aan de toonbank om het ding te kopen. Weet nog heel goed dat de London-boy achter de kassa eigenlijk helemaal geen zin had de plaat af te staan (het was zijn enige exemplaar). Maar ja, terrier als ik ben (...), hield ik vast en claimde deze bizarre band. Sindsdien nóóit meer iets van Long Fin Killie gehoord overigens. Geeft niks. Belangrijker is dat ik wederom de kriebels kreeg toen dit schijfje vandaag zomaar uit een kartonnen doos duvelde. Onalledaagse art-rock, die dertien jaar na dato nog steeds actueel klinkt. Long live Fin Killie!

LISTEN&LOAD: Hollywood Gem - Long Fin Killie
INFO: Long Fin Killie op het net

Geen opmerkingen: