maandag 31 maart 2008

Poplawine

'Guilty Pleasures': het blijft een arbitraire kwalifikatie. Want ben je schuldig als je een licht verteerbaar liedje (dat meestal ook nog hitparadesucces heeft geboekt) mooi vindt? Raar eigenlijk. Ze werden niet voor niets hits... En staat er gevangenisstraf op als massa's mensen van hetzelfde houden? Moet je dat omwille van de eruditie dan stom vinden? Naja, ik zal er verder niet over uitwijden; dat heb ik bij de posting over REM al gedaan. Daarom dumpen we Guilty en houden we de Pleasures over. Eentje horen? Hier! Isn't it time van The Babys.

...ik ruik een Reunion-classic!...

Altijd in de schaduw gestaan van hun monsterhit Everytime I think of you, maar eerlijk gezegd vind ik deze uit de early eighties een klasse beter. The Babys propten alles wat pop pop maakt in deze overdonderende rocksymphonie. Luister voor de lol eens naar wat er alleen al in de eerste zestig seconden allemaal voorbij dendert: een pingel-piano, een bak violen, moddervet gitaargeweld, spetterend koper en dikke, DIKKE drums. Poei... BRILJANT! Snoeihard draaien. Tién keer achter elkaar. Ja hoor... Ik ruik een Reunion-classic!

LISTEN&LOAD: Isn't it time - The Babys
INFO: Babys op het web
(edit: The Baby's stammen - zo blijkt uit recent research - dus NIET uit de 80's maar uit de (late) 70's. Skoezie. Maar ik had geen zin meer om het artwork overnieuw te doen...)

Geen opmerkingen: