maandag 21 april 2008

Liebe

Hoewel de angel er tegenwoordig enigszins uit lijkt te zijn, behoudt de nu volgende onthulling een zekere lading. Maar goed, dat moet dan maar. Komtie... Ik vind Duitsers leuk! (...) Zo, dát is er uit. De animositeit van de vorige generatie is natuurlijk uiterst verklaarbaar - dat begrijp ik ook -, maar persoonlijk heb ik eigenlijk hele goede ervaringen met de Duutser. Met name in mijn hospetality-jaren leerde ik ze kennen als zeer vriendelijke, sociale, meestal vrij linksige mensen (en soms erg sexy). Zélfs de taal vind ik mooi. Mits uitgesproken door een elegante Fraulein, dat moet ik er wel bijzeggen.

...friede, friede!...

Komt nog bij dat de beste electronische dansmuziek vandaag de dag in Duutsland wordt gemaakt en dat is hier op de camping een pré. Is het dan alleen maar hallelujah? Nein! Ze hebben namelijk géén gevoel voor humor. Dat cliche is waar. De spreekwoordelijke uitzondering op die regel (of is juist het de bevestiging?) hoor je ondergaand in de vorm van Panta Rhei's Hier wie nebenen: een krankzinnige track, waarop de Germanen ons een even geslaagde als hilarische sixties-pastiche voorschotelen. Vintage hippy-rock, inclusief wereldverbeterende lyrics. Maar dan in het Duits. Friede, friede!

LISTEN&LOAD: Hier wie nebenen - Panta Rhei
INFO: Panta Rhei auf das Web

Geen opmerkingen: