zondag 23 december 2007

weldaad

Laat ik zo vlak voor kerst dan ook maar heel politiek correct een lekker moralistisch poostje dumpen. Nou niet meteen wegrennen, want hij gaat namelijk vergezeld van één van de beste Nederlandse popsongs aller tijden. Maar eerst het vingertje: deze dagen eten we allemaal ons buikje vol, lalalalala, terwijl de kindjes in Afrika, lalalalalala, dus laten we even stilstaan bij, lalalalalalalala! Dáárover gaat dit liedje. Niet over de decadente kerstuitspattingen in het bijzonder, maar over de consumptiezucht van het kapitalistische Westen in het algemeen. Geen speld tussen te krijgen. Tegelijkertijd ben ik altijd een beetje huiverig om met zulke demonstraties mee te lopen, want ik maak er natuurlijk wel gewoon onderdeel van uit...

...Talk Talk...

Enniewees, de moezika. Het uit de eighties stammende This is welfare van The Dutch is, zoals gememoreerd, één van de mooiste singles ooit door Nederlanders gemaakt. In mijn boek dan. Dwarse, synthetische pop, die op de Greatest Hits van Talk Talk niet zou misstaan. En - wederom in mijn boek - dat is een reusachtig compliment.

LISTEN&LOAD: This is welfare - The Dutch
INFO: The Dutch op The Web

2 opmerkingen:

Anoniem zei

smook:haha, lieve vrienden. Geheel in kerstgedacht wil ik jullie weer even verrassen met de vraag hoeveel € je over hebt om ons "tot best gekozen nummer" op serious request, 3 fm, te horen.
Doe nou niet of je dit bericht niet hebt gelezen en je dus zogenaamd nergens vanaf wist. Nee, doe sociaal en noem hieronder je naam en bedrag.CAmping kan sowieso zien we ditallemaal leest, dus...
Volgende vraag is hoe we bepalen welk nummer we aanvragen. Dat wordt nog vervolgd. Geef iig ook je favonummer op.

Smook: € 10,- voor chemical brothers
Sjoemp: € 10,- voor chemical brothers

doei

Anoniem zei

Sociaal? Sociale intimidatie! Dát is dit!

(;

Nee hoor, ik doe mee. Euro 10 voor de Chemicals vind ik helemaal ok olé olé. Welke eigenlijk?

Pie-S: ik kan (helaas) niet zien wie wat leest.