dinsdag 19 juni 2007

GEIL

Deze poosting is een tip to the hat voor Broeder B. Omdat 'ie mijn Broeder B is natuurlijk - en daar ben ik trots op -, maar óók omdat ik er dankzij hem achter kwam dat muziek meer te bieden had dan de top 40 alleen. Zou zomaar kunnen dat ik zonder onze Smook nu nog steeds lid was geweest van de Olivia Newton John-fanclub. Nou OK, misschien had ik het nog wel tot voorzitter geschopt.

...Roemboebedoededinkydingdong...

Dat heilloze voorland heeft Smook vermoedelijk voorzien en hij besloot in te grijpen. Liet me z'n grote-broer-platen horen en vertelde uitvoerig waarom ze zo goed waren. Niet dat ik ook maar iets aannam, want uiteraard vond ik al zijn muziek nog steeds slechter dan slecht (tsja, het was geen Xanadu), maar kennelijk is in die periode toch een zaadje geplant. Dat realiseerde ik me toen ik onlangs op een riemiks stuitte van Yello's The Race, een van Smoking's favorieten van vroeger. Weet nog goed hoe volstrekt belachelijk ik dat nummer destijds vond. Moest ik dit serieus nemen? Roemboebedoededinkydingdong???? Twijfelde zelfs even serieus aan zijn verstandelijke vermogens (af en toe nog steeds, maar dat geheel terzijde).

De verwondering van toen, over die bizarre muziek, heeft inmiddels plaatsgemaakt voor verwondering over het feit dat een 15-jarig kereltje z'n oren en z'n mind zo goed open had, waardoor hij het geniale van Yello op waarde wist te schatten. Poei, respect! Daarom dus deze tip to the hat. Je hoorde het goed Bro! Nog steeds.

LISTEN&LOAD: Thunder Race by Fine Cut Booties - Yello Bootleg
INFO: Yello on the web
click da pic for full screen artwork

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Smook zegt:
oeps, das een mooi verhaaltje. Dank je.

We hebben het leuk samen toch en ik ben blij met je!

Anoniem zei

Smook zegt:
En laten we niet vergeten dat je mijn leven rigoreus de andere (en ja, de goede) kant op heb geslingered door ons uit te nodigen voor een feestje, ergens in Biddinghuize, geloof ik. Als je dat niet had gedaan .....ben ik je nog altijd en eeuwig dankbaar voor