dinsdag 12 juni 2007

click da pic

Gewetensvraagje: als er al een ultiem festival-anthem bestaat, is dat dan A) Bro Hymn Tribute van Pennywise - ja, dat woooo-hooo-hooo-hooooo-nummer waarvan Smook zo uit z'n pan flipt - of B) Killing in the name of... van Rage Against the Machine? En? What's is gonna be boys & girls? Laat het me weten. Mijn keuze? Makkie, vader B natuurlijk! Ik herinner me mijn eerste Pinkpop nog goed. Een verkennende nachtwandeling bracht me in de - nee, niet gelogen - campingdisco(!) van Pinkpop. Dáár hoorde ik 'm voor het eerst. Meteen verkocht. Dat bijtende, dat blaffende, dat boze... Je moest springen!

...vuilnisbakkenelectronica...

Eigenlijk mag niemand zulke classics aanraken, maarrrrrrrr... (voelt u 'm al?) er is één uitzondering: Mr. Oizo! Die komt er mee weg. De Franse trash-meister laat op deze riemiks het hart en de ziel van Killing in tact en voegt er 'slechts' wat vuilnisbakkenelectronica en dames-vox aan toe. Ge-wel-dig! Alsof 'ie speciaal voor onze LLReunion is gemaakt. Onder welk dak we de eerstvolgende Reunion houden, weten we nog niet; dat dat dak er met deze killer af gaat, weet ik wel. Load&Listen... LOUD! En oh ja, click the pic voor full screen artwork.

LISTEN&LOAD: Killing in the name of (Mr. Oizo remix) - Rage against the machine
INFO: RATM on the web

1 opmerking:

Anoniem zei

Smook zegt: Ja Jezus zeg...

2 jaar geleden
(of was het drie jaar) stootte ik ook mijn hoofd tegen het tentdoek van de Alpa toen ze "B" draaide.
Maar als je het als band voor elkaar krijgt dat 20 duizend man je song gaan zingen, zomaar zonder aanleiding, tja....dan weet ik het wel.