zaterdag 16 juni 2007

Vlinderen

OK, dan maken we er dus maar echt een Trentemoeller-weekend van. Is het eigenlijk TrentemOller of TrentemOEller? Wat is dat toch met die Denen? Wist vroeger ook nooit of het nou LerbIE of LerbU was... Overigens, het is tegenwoordig DJ Campíng he. Kampieng! Graantje meepikken van de huidige Franse revolutie in de dance, tsja.

Terzake: Trent doet het hier samen met ene Buda en liet dat daarna meteen riemiksen door de Duitse minimalmeesters van Minilogue. Gevolg is een subtiele, hypnotiserende en tintelende melange van minimal en techno. Voortreffelijk opgebouwd, veel verstopte geluiden, tergend langzaam steeds iets higher (mmmm-mmmm) én een vleugje Oosterse mystiek -dat moet die Buda geweest zijn.

De track heet Gamma, dat zeg ik Ga..., nee laat ik het niet doen. Hij passeert de tien minuten-grens, maar als ik in de juiste mood ben, mag 'ie van mij richting de twintig. Hier kan je je dus echt big time in verliezen. Ogen dicht, heb geduld ennnn... lift off! Mooi hoor. Een VLINDER! En wat een alleskunner, onze Andreas. Trentemans heeft gewoon recht op dit weekend!

LISTEN&LOAD: Gamma (Minologue remix) - Trentemoller & Buda
INFO: Trentemoeller on Myspace
Oh, tis trouwens TRENTEMØLLER.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Helaas helaas, ik krijg 15 secondes te horen van trentemoller....die zijn veelbelovend underworldisch....
't was weer leuk bij jullie! gr timmerik /drumdude

Camping zei

Was zeker leuk! En probeer anders de track te downloaden. Dat kan boven het venster waar je 'm kunt luisteren. daar moet je dan even ''download this file aanklikken'. Hoop dat 't lukt!