zaterdag 30 juni 2007

hors categorie

Twaalf jaar geleden kocht ik op grond van een geinspireerde recensie het album It's heavy in here van Eric Matthews. Wow... Het blies me van m'n sokken! Na vijf jaar grunge hoorde ik opeens... muziek! Composities, arrangementen, harmonien, ZANG, wat een verademing. En wat een stem! Matthews zingt met de zalvende zachtheid (brrrrrrrr, ik lijk Blof wel) zoals we die kennen van Zombies-zanger Colin Blunstone. Buitenaards.

Alboem-opener Fanfare behoort sinds die dag in '95 tot mijn meest dierbare songs. Net als Blue States' Season Song is dit een track waarvan ik onmogelijk kan begrijpen dat 'ie slechts door een weinig omvangrijke cult following wordt gekoesterd. Het zou een miljoenenpubliek moeten zijn... Alleen al vanwege de overrompelende opening en die schitterende trompet.

Kort geleden viel ik van verbazing achterover van mijn stoel toen ik zag dat 2 Many DJ's Fanfare in hun mash up-set opgenomen hadden. Zo! Altijd al gevonden dat die gekke Belgen er kijk op hadden (;

LISTEN&LOAD: Fanfare - Eric Matthews
INFO: Eric Matthews on the web

1 opmerking:

Anoniem zei

Timmerik kent dit Eric Matthews al via een mix van je...dus echt gemist had je hem niet...! Plusje voor jouw. Trompet zoals die hoort te klinken! Lekker voor de zondagmiksen!