vrijdag 22 juni 2007

lepeltje-lepeltje

Ga Ga Ga Ga Ga! Ik zeg: Ga Ga Ga Ga Ga!

Ho! Nou niet meteen het ziekenhuis bellen. Of een psychiatrische kliniekje, ergens om de hoek. Het gaat goed. Héél goed zelfs. 'Ga Ga Ga Ga Ga' betekent niet dat uw DJ van dienst een windowlicker is geworden, neen, 'Ga Ga Ga Ga Ga' is de titel van het nieuwe album van Spoon. En dat is geweldig nieuws! Want als het om indie-rock gaat, staat Spoon heul hoog in mijn very personal all time favourite top ten. Leuk détail: Spoon was één van de allereerste bands die op het oude LLReunion-blogspot werd besproken (click for flashback), naar aanleiding van hun fabelachtige alboem Kill the Moonlight. Jaha, flashback to 5 november tweeduizend-foeking-twee (2002!!!!) signores y signorina's. Worden we oud?

Nu kan ik hier wel opnieuw mijn liefde voor Spoon onder woorden proberen te brengen, maar dat wat ik vijf jaar geleden schreef, staat nog steeds fier overeind. Daarom wat snippets van toen:

'Kaal, direct, ongeduldig en puntig'
'Rock op avontuur'
'Tot de rand gevuld met besmettelijke hooks en riffs'


Stuk voor stuk zijn ze van toepassing op het nieuwe album. Azijnzeikerige recensenten van nu klagen erover dat Spoon zich op Ga Ga Ga Ga Ga niet heeft ontwikkeld en dat ze het trucje nu wel kennen. Pfffff... tell 'm to fuck it! Goed is goed. Nee, ge-wel-dig is ge-wel-dig! Hieronder twee voorbeelden (konniekiezen) van Spoons unieke visie op alternatieve rock. Gun ze svp meer dan één luisterbeurt. Dat hebben ze nodig, dat verdienen ze. Nee, pardon, dat verdien jijzelf.

LISTEN&LOAD:
* Don't make me a target - Spoon
* You got Yr. Cherry Bomb - Spoon
INFO: Spoon on the web

4 opmerkingen:

Diekjoe zei

Spoon! Ja is indeed lang geleden. Naar aanleiding van die eerste bevlogen woorden op ons oude bloggie heb ik toen de ciedie Kill the Moonlight gekocht. Ja, u leest het goed gekocht. Das ook lang geleden, haha. Fijn dat ze er weer zijn, Spoon dus.

Fijn bezig zeg ik mr. camping!
Go Go Go Go Go!

Camping zei

Diekjoedieloe! Back from the U.S. of A. Mooi zo. Ik mmiste je al. Welcome terug!

Diekjoe zei

Fijn er weer te zijn op de campingdicsovloer! Genoeg luisterpret en leesvoer. Gelukkig regent het buiten en kan ik hier schuilen en me warmen aan de vele vette, funcky bliepjes, tunes en anders muzikaal lekkers. Ben weer thuis!!!

Camping zei

KOEL! Lamaarregenon.