vrijdag 15 juni 2007

topografie

In de comments wordt hoog opgegeven van Trentemoellers An Evening with Bobi Bros. Door onze eigen Bobi om precies te zijn. En da's géén chauvinisme vanwege de titel (tsja, Bobi...) maar smaak, want die breed uitgesponnen trip van de Deense dancetovenaar is inderdaad 'een echte': een rocket ride. En datzelfde durf ik te beweren over DJ Koze's remix van Atlas, de uitblinker op het onlangs uitgebrachte album van de up and coming freakformatie Battles. Koze (één van de DJ's uit mijn top 10) zorgt hier voor een extreem weirde behandeling van het toch al verknipte origineel. Gruizige gitaren botsen frontaal op zijn ongepolijste technobeats. En dan enigszins in slow motion.

Mmmmmmm..., zo te lezen ga ik me weer schuldig maken aan academisch geraaskal. Ik probeer het opnieuw: de samenwerking tussen Battles en Koze leidt gek genoeg tot de meest toegankelijke experimentale plaat (als dat kan tenminste) die ik ooit heb gehoord. Bijt je even door de aanloop heen en je wordt beloond. Daarna: repeat, repeat, repeat. Zeldzaam. En verdoemd, je kan er nog op dansen ook! Oh ja, de Battles-boys komen naar den polder deze zomer.

LISTEN&LOAD: Atlas (DJ Koze remix) - Battles
INFO: Battles on Myspace

Geen opmerkingen: