maandag 27 augustus 2007

Geduld

Eindelijk! Wat heeft het ont-zet-tend lang geduurd voordat ik erin slaagde deze plaat op het droge te slepen. Ongelogen; máánden heb ik Slsk afgespeurd. Minutieus en uitputtend, maar telkens weer (hey Willeke!) stuitte ik op de van één of andere dancecompilatie afkomstige 2-minute-edit, die dan weer wel voor het oprapen lag. Tsja..., had ik niks aan. Veel te kort! Neen, de full lenght version, dáárop had ik mijn zinnen gezet. En dan zal je altijd zien: net toen ik de hoop had opgegeven, plofte hij zojuist dan toch nog op de deurmat. Afgeleverd door die ene Slsk'er die 'm in portefeuille had en waar ik zo ongeveer de 866ste 'place in line' warm hield. Opeens kreeg ik voorrang; praise him!

Naja, tot zover 'the making of'. Over nu naar de plaat zelf, Jon Carter's Go Down in de Tim DeLuxe-riemiks. Alweer een jaartje of vier, vijf oud, maar één van de allerbeste house- cq. clubplaten ever. Wat mij betreft dan. Deze rerub van Timmy-boy (ja, het joch dat ook Layo & Bushwacka's Love Story tot een vintage LLReunion-classic oppoetste) has it all: het verslavende effect van de repetitie; de onomkeerbare opbouw; de vertraging en de versnelling; vocals waarvoor vluchten zinloos is, de euforie, de golven, de feel, de vibe..., alles.

...9 november, 00.00 uur...

Eén ding: staak op voorhand het zoeken naar een apocalyptische climax. Is er niet. Want hoort hier niet. Het is één lang hoogtepunt. En nog iets; eet je s.v.p. even door de eerste 60 seconden heen. Dat is een DJ-minuut, bedoeld om de track 'in te miksen'. Same goes voor de slotfase. Maar daar tussenin... Mensonmenson..., genot, gerief, geluk. Groot geluk! Ik zeg 9 november, 00.00 uur, LIFT OFF. Oh sinners, let's go down.

LISTEN&LOAD: Go Down (Tim DeLuxe remix) - Jon Carter
INFO: Jon Carter on Myspace

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee DJ dat klinkt geweldig, ook die ping pong song, lachen!

FF zakelijk,kun jij mij je mail adres doorgeven zodat ik jouw een mailtje kan sturen met LL afwikkelingen....money. Mijn mail adres is naamachternaam@hetnet.nl
greetz Timmerik

Anoniem zei

zeker, is onderweg!