maandag 20 augustus 2007

Piek ik te vroeg?

De nul zeven-editie van LL zal voor altijd onlosmakelijk verbonden zijn met Sjoemps nu al legendarische woorden: 'piek ik te vroeg?'
PIEK-IK-TE-VROEG... Niks meer aan doen.

De recap dan. Ik vond het wederom geweldig! Ik bied met terugwerkende kracht mijn verontschuldigingen aan voor mijn onzalige plan (twee jaar geleden) om nooit meer te gaan. Belachelijk natuurlijk. Volgend jaar weer, nog maar 355 dagen.

Het hoogtepunt was voor mij opnieuw 'de sfeer' in deze bizarre polder-vrijstaat. Anders gezegd: dat we ons met 54.581 andere liefhebbers drie (nou ja, sommigen twee...) dagen laten opsluiten; dat de buitenwereld niet bestaat; dat mensen oprecht aardig voor elkaar zijn; dat er een mini-maatschappij ontstaat waar tolerantie de gewoonste zaak van de wereld is. Dáár onderdeel van zijn. Dát is mijn hoogtepunt. En jullie natuurlijk. De dynamiek van onze groupage is vertrouwd, maar verveelt nooit. Nee, zonder jullie is er niks aan. En daar hoort de nachtelijke tentrits-sonate en het wakker worden op de Riviera ook bij!

...dikke bult...

Muzikale hoogtepunten? Aiiiii... Voor mij niet echt. Maarrrrrrr, LL dient daarvoor te worden vrijgesproken, want dat is een kwestie van ...dikke bult. Ik mis gewoon te veel en daar gaat volgend jaar verandering in komen. Meer bewegen, meer zappen, meer zien. Da's immers het unique selling point van het festival en daar maak ik onvoldoende gebruik van. Laat echter niet de indruk ontstaan dat het dit jaar slecht was. Heulemaal niet. Kaiser Chiefs, de start van Laurent Garnier en Noisia, Olaf Boswijk, Interpol op afstand, de Alpha-DJ's die in vorm waren, de knallende Dave Clark... Fijnfijnfijn.

Dank u allen voor alles! En wie net als Sjoemp nóg een keertje lekker vroeg wil pieken, vindt hieronder een reden.

LISTEN&LOAD: Oh my God (live) - Kaiser Chiefs
INFO: Kaiser Chiefs on the web

2 opmerkingen:

Juapo zei

LL Aftermath, make that Afterglow. Wat een feestgevoel. Nu weer lekker met mijn schat op de bank nagenieten met de Editors live op 3voor12 TV. Een Tv-kanaal die je eigenlijk alleen al dient aan te schaffen voor de live LL concerten. Voor degenen die er gister niet bij konden zijn, WOW wat een dag. Een hoogtepunt na hoogtepunt wat wij alle restanten anoniem over eens waren. Dus Camp mag ik bij deze aan je lijstje toevoegen: UNKLE, Sandeman, Goose (wat een live genot), Trentemoller/Arcade Fire (kleine maar enige split up), LCD SS en Groove Armada. Het was geweldig. Mooie is als ik dit nu zo zie op TV met de nummers van de Editors dat LL2007 pas goed binnen komt! DING DONG!!!

Anoniem zei

smook zegt: Heren, u spreekt geweldig mooie woorden. Eigenlijk heb ik er weinig aan toe te voegen, behalve dat het mij mooi lijkt als wij allemaal de drie dagen vol maken.En verder: oneindig veel dank dat ik van jullie heb mogen genieten! Mijn top 5 dan nog (qua muziek dan want jullie staan natuurlijk allemaal op 1 bij mij, incusief de toverfee van de groovetube en het lieve meisje van vrijdag):
1. Goose
2. Justice
3. Unkle/ groove armada/ alpha dj's/ kaiser chiefs
4. Damien Rice
5. THe killers/ lcd / editors

Zucht....kus allemaal en geweldig bedankt.