maandag 1 oktober 2007

BAYWATCH

Een loopbaan als reddingswerker heb ik nooit geambieerd. Dat is géén tekort aan barmhartigheid, maar dat komt voort uit zelfkennis. U kent het wel: iemand van de regen in de drup helpen. That's me! Tenzij er moezikale hulp geboden is. Dan verander ik in DJ Sint Bernhard! Zoals nu. Slachtoffer in kwestie is ons aller Timmerik, die in de comments liet weten nog een beetje te stoeien met zijn kom-van-de-heuvel-af-plaat. Dat hij daar helemaal geen hulp bij nodig heeft, weet ik ook wel, maar de Florence Nightingale in mij is los en dan ben ik dus niet meer te stoppen!

Dus daar gaat 'ie: Timmerik zocht iets in het verlengde van de Camel Riders. Female vocals met een rockende dance-drive. Zoiets. Geen gemakkelijke opgave, want zo'n raket als Twisted wordt niet elke dag gelanceerd. Toch wat suggesties. Ik dacht meteen aan de Tim Deluxe-riemiks van de Gus Gus-killer David. Die is op zeker verwant aan De Kameel. En in de slipstream van David is nog een drietal soortgenoten een aanbeveling waard: So Many Times (Steve Angello RMX) van Gadjo, het met een Kate Bush-sample verrijkte Something Good van VanShe Tech vs Utah Saints en Hyper's behoorlijk brute rollercoster No Rockstars. Ziedaar Timmerik's eigen EHBO-kit. Tegen wil en dank wellicht, maar ach, baat het niet dan schaadt het niet (met mijn welgemeende excuses voor het cliché overvlakkée).

LISTEN@LOAD:
David (Tim Deluxe remix) - Gus Gus
Something Good - VanShe Tech vs Utah Saints
So Many Times (Steve Angello RMX) - Gadjo
No Rockstars - Hyper
INFO: Gus, Saints, Gadjo en Hyper on the www

Geen opmerkingen: