dinsdag 23 oktober 2007

trapeze

En ja hoor, daar is er weer eentje; zo'n moezikale acrobaat die het aandurft om een joekel van een rock-classic onder handen te nemen. Met andere woorden: we gaan weer koord-dansen! Zonder vangnet! Zal na Greg Wilson, die onlangs keurig overeind bleef met zijn Talking Heads-riemiks, ook deze evenwichtskunstenaar het duel met de diepte in zijn voordeel beslechten? Of gaat 'ie kennis maken met de zeer geringe veerkracht van de aardbodem? Daar mogen jullie straks iets van vinden. Dat jullie dat helemaal niet gaan doen, weet ik ook wel, maar ik blijf het proberen. Hardnekkig gevalletje van hoop houden; heb ik wel vaker last van... (;

...aanstekelijk stuiterend...

Maar terzake. De ogen en oren zijn gericht op ene Snatch. Snatch ja! Een duidelijker voorbeeld van 'nomen est omen' kom je niet snel tegen. Snatch betekent namelijk gappen. En gegapt wordt er! Snatch snatcht hier Pink Floyd's MAMMOET-HIT Another Brick in the Wall. Ja, 'als je iets pikt, pik dan meteen maar iets kolossaals', zal hij hebben gedacht. En ik moet zeggen: crime pays. De loodzware, pompeuze rock van het origineel is in deze bewerking vervangen door een aanstekelijk stuiterende funk-disco-soul-cocktail (met een schijfje latin). Het resultaat is ontzettend smakelijk! Volkomen geloofwaardig ook. Alsof 'ie zo hoort te klinken. Alsof de Floyd-versie een mislukte koffer is. Dit is nog eens echt koord-dansen! En nu jullie: pro of con?

LISTEN&LOAD: Another Brick in the Wall - Snatch
INFO: Pink Floyd on the web

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Timmerik: con, sorry! Deze heeft het niet voor mij en het is ook geen vloervur om met je eigen woorden te spreken.


ejlle

Anoniem zei

goede foto
hebben we een beamer op 9-11, kunnen we deze foto projecteren. slaap lekker

smook

Anoniem zei

Ik kan de dames (collega's op de afdeling) ook gewoon uitnodigen hoor!

En Timmerman, ik ga 'm misschien TOCH op je uitproberen op nine eleven (; Mag wel toch?

Anoniem zei

smook: in dat geval:is er nog een vacature?

Anoniem zei

Ja, we zoeken nog een bedrijfsmasseur voor de vrouwlijke medewerkers. Maar ik denk niet dat je dat wat vindt...

Anoniem zei

nou, zeg dat niet te vroeg.
Van teen tot kruin en alles erussen in, laat mij maar masseren, dan heb ik het naar mijn zin....

Anoniem zei

smook that was