dinsdag 30 oktober 2007

LION KING

My Goodness! Gisteren berichtten wij reeds over de dubbeldekker waarop Soulwax al haar riemiksen heeft verzameld en vandaag kan ik melden dat Andreas Trentemoeller eveneens een dergelijke doebbelaar in de etalage heeft gelegd. Zijn de feestdagen in aantocht of zo? Beetje een desillusie dat nu ook zogenaamde credible acts zonder blikken of blozen anticiperen op de traditionele koopwoede, die in de laatste maanden van het jaar bezit neemt van het mensenras. Ik bedoel, dat Joe Cocker z'n twee-en-twintigste Greatest Hits rond deze tijd uitbrengt, begrijp ik volledig. Maar Soulwax en Trentestein...? Moeten die niet gewoon leven voor De Kunst? In armoe als het even kan (altijd goed voor de inspiratie). Of zou het zo zijn dat ook zij recht hebben op een extra biefstukje? Dat ook zij komend voorjaar graag op wintersportvakantie gaan? Tsja, is wel wat voor te zeggen. En die kat naar Cocker neem ik tevens terug, want alleen al voor zijn legendarische live-alboem Mad Dogs & Englishman (lang-lang geleden, maar kóóp dat ding!) verdient Ome Joe levenslang krediet. Maar ik dwaal weer eens af.

...bovenaan de voedselketen...

Terug naar Trentemoeller. Vergeet s.v.p. mijn misplaatste gezeur over zijn flirt met de feestdagen. Laten we ons liever concentreren op 's mans wervelende werk. Waarvan je hieronder het bewijs hoort. Luister naar Tomboy's Flamingo, dat door Trentemoeller van een extreem gemene riemiks wordt voorzien. Een regelrechte uitdaging voor de dansvloer, alsmede voor de KTF. Draai 'm hard, draai 'm veel. Foeking geniaal! Deze man staat momenteel echt he-le-maal bovenaan de voedselketen van de electronische muziek. Ongenaakbaar. Trent for president!

LISTEN&LOAD: Flamingo (Trentemoller remix) - Tomboy
INFO: Trent on Myspace

Geen opmerkingen: