dinsdag 30 oktober 2007

Het is een Feist!

Had het een tijdje terug al aangekondigd; dat ik in de aanloop naar WGD niet zou schuwen om te proberen de Reunion-gemeente te beinvloeden. Manipulatie inderdaad! Met als doel zoveel mogelijk zieltjes te winnen voor een aantal persoonlijke favo's, zodat ik op nine eleven niet only de lonely op die noemmertjes sta te jumpen. Dus, hier is er weer eentje! En alsof deze vorm van competitievervalsing nog niet schaamteloos genoeg is, betreft het ook nog eens een ordinaire herplaatsing van een eerdere posting.

Maar geloof me: de Van She Technologic-riemiks van Feist's 1, 2, 3, 4 is het waard! Waarom? Omdat deze track vanochtend op vol volume door mijn voiture gierde en - ongelogen - tegelijkerijd een veld vol goudgele krokusjes met terugwerkende kracht tot bloei kwam. Omdat op dat moment mensen in de file spontaan begonnen te tongen (gatver!). Omdat tijdens deze track de krankzinnige maniak George Bush Jnr. voor heel even niet meer op een aap leek (en evenmin navenant gedrag vertoonde). Omdat Ajax wonderwel de Champions League won dankzij een bicycle-kick van de uit het niets teruggekeerde Tarik Oudila. Omdat Jeff Buckley niet verdronken bleek te zijn (maar al die tijd verstoppertje speelde). Omdat het met dit liedje permanent Lowlands lijkt te zijn. Permanent vakantie. Permanent kosmische sex. Permanent dertiende maand. En gratis bier. Daarom.

...vies praatje...

True, zwaaaaaaar overdreven dit. Zo bijzonder is 'ie ook weer niet. Sterker nog, volgend jaar ben ik 'm vergeten! Niettemin wens ik te worden vrijgesproken, want het is allemaal terug te voeren op zuurstoftekort bij mijn geboorte, als gevolg waarvan ik al mijn hele leven lang lijd aan een chronische en zeer hardnekkige vorm van cyclische hyperpositiviteit. En als ik tijdens zulke aanvallen zo'n extreem blij liedje als dit hoor, gaat het meteen mis. Ellende, dat wil je niet weten. Drama's! De zon breekt door. Vogels gaan fluiten (wat zeg ik? Kunstfluiten!). Dan krijg ik ook vaak zo'n vervelende schittering in mijn ogen. En als het echt hevig toeslaat, krullen m'n mondhoeken omhoog! Zomaar. Beetje vies praatje misschien, maar dan lijkt het net een... glimlach! Brrrrrrrrr... Serieus waar. Erg he...?

Voor de goede orde: dit werd getypt op twee Espresso en een kiwi. Ja, ik sta er zelf óók van te kijken, maar 'tis zo. Ik ben gewoon vrolijk. Tsja, dan leidt zo'n vrolijk liedje automatisch tot een vrolijk stukje. En voor die gelegenheden kun je onderstaande stuiterbalpop er goed bij hebben. Wat-een-leuk-lekker-losbandig-liedje. Excellent! Eén ding is zeker: ik ga 'm draaien, de negende in WGD. Klokslag twaalf. Hierbij vraag ik jullie op voorhand ten dans. Allemaal. En dan doen we allemaal onze..., SORRY!

LISTEN&LOAD: 1, 2, 3, 4 (Van She Technologic remix) - Feist
INFO: Feist Myspace

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Trik: deze had je toch al geplaatst en aangeprijst???? Hij is fijn hoor daar niet van...hij komt bij mij bijna wekelijks even voorbij!

Anoniem zei

smook:gweldig aangeprijst dj. Mooie teksten!

Anoniem zei

smook: fijn nummer ook