zondag 7 oktober 2007

Verkocht?

Zal het meteen maar toegeven: dit wordt niet de eerste keer dat ik me opwerp als one-man-promotieteam van Hikaru Utada's Simple and Clean. Al járen val ik mensen ermee lastig. Met dit hardnekkige geplug hoop ik dat deze track ooit nog eens in het elitegezelschap der LLReunion-classics zal worden opgenomen. IJdele hoop, vrees ik. Want Simple and Clean heeft drie down sides: 1) het is gewoon een héél slecht nummer, 2) het is lachwekkend commercieel en 3) de combinatie van 1 en 2 (helpt ook niet echt...). U vraagt zich nu misschien af: 'precies welk gedeelte in de betekenis van ´one-man-promotieteam´ heeft hij niet begrepen?', maar dat komt nu. Simple and Clean is namelijk net zo goed als 'ie slecht is. Ja, dat vind ik zelf ook een onbegrijpelijke zin, maar het is zo!

...Sleepless in Seattle...

Waarom? Beats me. Misschien komt het door de pre-fab romantiek, waar ik me zo moeilijk tegen kan wapenen (Sleepless in Seattle is één van mijn favoriete films, moet je weten); of de glazuurbarstende zoetheid in de stem van de Japanse zangeres; maar het kan óók de melodie zijn, die zich na één keer luisteren in je geheugen vastbijt en daarna nooit meer loslaat. Wat het ook is, dit liedje drukt op het juiste moment op de juiste knoppen. Bij mij dan. Blijft het daarbij, of...? Doe mij een lol. Al is het er maar ééntje; ik MOET medestanders hebben die op WGD07 bereid (en in staat) zijn om gedurende de vijf minuten en twee seconde die deze track duurt scháámteloos loos te gaan. Ik neem ´m in elk geval mee, al is het tegen beter weten in.

LISTEN&LOAD: Simple and Clean - Hikaru Utada
INFO: Hikaru Utada on the web

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Timmerik:
In een recensie in het noord hollands dagblad wordt deze band de hemel in geprezen...ik ben er op soulseek naar op zoek geweest zonder succes..leuk man! kemp met een goue randje

Camping zei

Oi Trikkie! BONUSPUNTEN! Dan gaan wij op eleven nine door het geluid op deze goed-foute kraker.

Anoniem zei

Ha ha ha ha ha, ik zal je die bonuspunten maar weer terug geven....ik vind net het artikel terug. Het gaat om de band"Asakusa Jinta" hi hi hi een compleet andere band. De jouwe niet minder leuk hoor! maareh ik zal nog ff doorzoeken... (trikkie bissnisss)

Camping zei

Aaaaah..., Asakusa Jinta!