maandag 8 oktober 2007

BECEL

Hoe vrijwillig en oprecht ik me de afgelopen jaren ook aan Koningin Electronica onderwerpen heb; om de zoveel tijd voel ik de dringende behoefte om haar synthetische sound te compenseren met iets, tsja... hoe zal ik het zeggen? Met iets plantaardigs. Bij dat soort aanvallen grijp ik vaak naar Gomez: de Britse brigade, die in de late 90's kort achter elkaar twee fonkelende alboems uitbracht. Bring it on en Liquid Skin, prachtplaten! Rootsy rock met geladen melodien. Rammelend en rommelig. Onconventioneel. Voici het van Liquid Skin afkomstige We haven't turned around. Een emo-thriller die ik back then om meer dan één reden volkomen grijs gedraaid heb. Maar that was yesterday. Vandaag doet 'ie dienst als anti-serum tegen het dalende kwik van deze herfstnacht. Laat buiten buiten, binnen is Gomez.

LISTEN&LOAD: We haven't turned around - Gomez
INFO: Gomez on the web

Geen opmerkingen: