woensdag 24 oktober 2007

Ja dat is liefde...

Wie had dat gedacht? Dat ik op een waterkoude woensdag in oktober zomaar mijn plaat van het jaar zou ontmoeten. Ikkeniet! Maar het gebeurde toch. En zoals het hoort met platen van het jaar was het liefde op het eerste gezicht! Al na één keer luisteren, boorde Cupid's pijl zich recht in mijn hart. Ik kreeg het warm en koud tegelijk; begon te stotteren en te blozen; kon nergens anders aan denken; hartslag in overdrive... Nou ja, u kent de symptomen (hoop ik). Ik zal 'm maar snel voorstellen. Hier is A Truce van Max Tundra: mijn nieuwe lief, mijn plaat van het jaar. Tundra propt hier in één bliksemtrack méér originaliteit en vindingrijkheid dan de overgrote meerderheid van het moezikale voetvolk in hun gehele oeuvre. Mind you, in minder dan twee minuten en dertig seconden! Langer heeft Maxjeman niet nodig om deze van levenslust struikelende track permanent in je trommelvliezen te etsen. Wat-een-plaat! Al moet ik wachten tot iedereen ligt te pitten; dit nummer moet en zal ik horen, straks op nine eleven. En ik zeg het maar alvast: nee, ik zet 'm NIET zachter (;

Crazy music, laaidies en gents, crazy music!

LISTEN&LOAD: A Truce - Max Tundra
INFO: Max Tundra on Myspace

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Timmermannetje: Leuk nummer, maar verliefd? moet ik hem nog even extra tot me door laten dringen?

Anoniem zei

smook:als dj een plaat van het jaar aanprijst dan moet ik 'm luisteren. ben benieuwd

Anoniem zei

ik ken er iig 2 die beter zijn:
heavy weight champion( is tie weer)
en pretenders van foo fighters en dat nummer van chem. brothers, je weet wel,......

Anoniem zei

Ja, tsja, uhm... 'plaat van het jaar' is inderdaad misschien een ietsiepietsie overdreven, maar op dat moment voelde het even zo. Ik kreeg en krijg er een hele gelukzalige rush van en ik houd nou eenmaal erg van dit soort weirde uitspattinkjes. Maar ik laat ik 'm toch maar terugtrekken als plaat van het jaar. Hij zal hoog eindigen, maar vermoedelijk niet op numero uno. Niet onbelangrijk om daarover al te gaan nadenken in verband met het jaarlijstjes-gedoe waarmee ik jullie in december zal gaan vermoeien.