vrijdag 19 oktober 2007

De avonturen van kleinduimpje op de hip hop-hei

Campingdisco en Hip Hop is tot op heden geen match made in heaven. Op de ene of andere manier komt het maar moeizaam van de grond, terwijl het moezikaal meer dan eens uitstekend te verteren is. Het klinkt allemaal heel politiek correct, maar ik weet nog dat de energie van It takes a nation of millions to hold us back, de milestone-plaat van Public Enemy, me destijds toch behoorlijk van m'n sokken blies. En ook de daisy-hop van De La Soul en de Jazz-injectie van Guru rouleerden volwaardig mee in mijn studentkamer annex jukebox (ja, zo klein woonde ik). Net als Junebug van one hit wonder Len, dat kort geleden ergens op Slsk mijn aandacht trok. Was helemaal vergeten hoe leuk, hoe lekker lui-loom en hoe slomo-funky deze op vederlichte hip hop-bieten wiegende lounger ook alweer was. En hoewel ook deze er niet voor zal zorgen dat ik hip hop morgen ten huwelijk vraag, is het wél een erg relaxede weekend-starter! Waarvan akte.

LISTEN&LOAD: Junebug - Len
INFO: Len op Discogs

Geen opmerkingen: