woensdag 10 oktober 2007

RAAK

Het leven van een voorvechter van 'voortschrijdend inzicht' gaat niet over rozen. Van mening veranderen is in mijn ogen een uiting van tolerantie, maar daar kom je tegenwoordig dus niet meer mee weg. En al heleméél niet in je rol als vader. Neenee, ouders moeten CONSEQUENT zijn: een onwrikbaar principe in alle baby-bijbels! Zeg nóóit nee en daarna ja, want de volgende dag is uw engeltje Al Capone. Tsja, dan moet het maar in m'n eigen tijd...

Ik zie nu allemaal laag overscherende vraagtekens mijn kant op komen, die ik vermoedelijk moet interpreteren als 'GET TO IT! Ouwehoer'. Dus ik zal een beetje opschieten met de clou. Dit intro is namelijk bedoeld als rechtvaardiging voor het feit dat ik de lezers in de vorige posting nog van de bank af sleurde en ze er nu alweer in duw. Nou ja, dat dus. Inconsequent.

Dus ga maar weer zitten. Dan hoor je de aanleiding van al dat geduw en getrek. Dat is Darling be home soon van The Lovin'Spoonful: één van de mooiste ik-mis-je-liedjes dat ik ken. Zó ontwapenend dat alle strijdende partijen in Afganistan met een groepshug hun conflict zouden bijleggen als ze dit zouden horen. Ok, beetje overdreven misschien. Die groepshug gaat iets te ver. Hoe dan ook, mooi liedje.

LISTEN&LOAD: Darling Be Home Soon - The Lovin' Spoonful
INFO: The Lovin' Spoonful op het web

Geen opmerkingen: