maandag 15 oktober 2007

Ja.die.o.die!

De CD-hoes vermeldt het jaartal niet, maar ik schat in dat het een kleine twintig jaar geleden is dat SPO.DEE.O.DEE de allerallerbeste rocksong-onder-de-drie-minuten door een Nederlandse band ooit uitbracht. More than I do heet 'ie en het is er één uit het boekje: zó horen rocksongs-onder-de-drie-minuten dus te klinken. Alles zit er in: de honderd-duizend-dollar-melodie, de vliegende vaart, de passie..., alles! Moet dit perfect puntige plaatje op mijn studentenkamertje wel honderd keer hebben beluisterd. Per dag, that is! En nu nog steeds dwingt More than I do me de volumeknop tot oorartsachtige hoogte naar rechts te draaien. Ge-wel-dig. Een paar jaar geleden zag ik zanger/componist Ross Curry in een kroeg zitten en heb ik mezelf aan hem opgedrongen om te vertellen hoe briljant ik zijn nummer vond (en vind). Ik was te dronken om me te herinneren of hij uberhaupt op deze pluim zat te wachten, maar ik heb er geen seconde spijt van. Hij moest het weten! En jullie ook...

LISTEN&LOAD: More than I do - SPO.DEE.O.DEE
INFO: Ross Curry on the web

Geen opmerkingen: