dinsdag 2 oktober 2007

Wie doe ik na?

Kan niet bepaald zeggen dat mijn timing op het gebied van beloftes en goede voornemens nou zo gelukkig is, lately. Ik hoor mezelf nóg beloven (nou ja, ik beloofde het te proberen) dat ik niet zoveel koffers meer zou poosten. En wat kom ik vervolgens tegen...? Een verschrikkelijk fijne 'Various Artists' tot de rand gevuld met..., juste: KOFFERS! Samengesteld ter ere van het 40-jarige bestaan van BBC Radio 1. En dat viert de Beep met een doebbelalboem waarop cracks van vandaag hits van gisteren nadoen.

...gouwe pik...

Uitblinkers? Véél! Desondanks deze greep: Foo Fighters geeft Paul McCartney's Band on the run een imponerende zacht/hard-behandeling; The Feeling verandert You're so vain van Carly Simon in een pompende honkytonk-boogie; de koffer-recidivisten van Franz Ferdinand blijven wijs genoeg dicht op de huid van Bowie's Sound & Vision (veilig maar fijn); KC Tunstall maakt een galopperende redneck-rocker van Roxy Music's Let's stick together; The Kooks toveren met All that she wants van Ace of Base zomaar een buitengemeen credible indie-poppertje uit de hoge hoed; Gouwe pik Mark Ronson en gouwe < piep > Mary J Blige stoppen het Diana Rossi/Marvin Gaye-duet You're all I need... met succes in de Teletijdmachine.

Maar nogmaals, er is meer. Veel meer. En ja, er is natuurlijk óók een aantal acts dat zich behoorlijk verslikt (de kofferamateurs van Keane als Queen, Mika als The Police, The Streets als Elton John), maar dat is dan ergens wel weer geinig. Het overgrote deel is echter heel erg leuk. Zó leuk, dat ik er een schadegevalletje geloofwaardigheid graag voor over heb. Dus daar gaat 'ie: KRAK! Zo, wéér een belofte gebroken. Shoot me. Of niet en zing gewoon keihard mee. SMILE!

LISTEN&LOAD:
Band on the run - Foo Fighters
You're so vain - The Feeling
Sound & Vision - Franz Ferdinand
Let's stick together - KT Tunstall
All that she wants - The Kooks
You're all I need... - Mark Ronson & Mary J Blige
Downtown - Jann Arden (niet op de BBC-plaat, maar lag nog in de la...)
INFO: BBC Radio 1 en het kofferalboem

Geen opmerkingen: