donderdag 4 oktober 2007

Freewheeling

Nu we toch in Frankrijk zijn, kunnen we ter hoogte van de Riviera net zo goed even de grens oversteken. Naar Italie. Het land waar je de oudheid soms nog van de straat kunt oprapen. Vandaar dit museumstukje, dat elk jaar wel één of twee keer via de intercom over de camping schalt. En dat al zo'n twintig jaar. Het is Paolo Conte's Gli Impermeabili (wat overigens 'de regenjassen' betekent). Sophisticated. Prachtig! Vooral vanwege de Sinatra-achtige nonchalance en de allengs aanzwellende violen. En uiteraard ook vanwege die neusfluit op het einde. Of is het een gek toetertje? Enniewees, zalig ding dit! Zo'n plaat die je het gevoel geeft dat je wind mee hebt.

LISTEN&LOAD: Gli Impermeabili - Paolo Conte
INFO: contepuntcom

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee DeeJee..hier Timmerik,
Weer ff niet op je turbo site en ik zie dat er enige tijd geleden een reddingsactie op touw is gezet....
Ik denk relax ik kon mog mailen dus 't loopt wel los, komt er een st bernhard op me af!!!
Maar goed, niks aan het lijfelijke handje hoor thanx. Je cameltips komen in goede orden binnen en worden snel tot me genomen. Maar ff dit: op de echte camping gaat het er wel een stuk relaxter aan toe hoor...je ritst je tentje dicht of open loopt eens naar een plee of douche, bedenkt watje volgende actie zal worden..of niet....relaxed uds. Jouw site MENEER is van de dikke turbo met lachgas inspuiting en nosebleeds, helmen op wat er volgen geen pauzes tussen de afgeschoten nummertjes.....
WGD is duidelijk te ver weg voor jouw geduld....ik zeg kom eens langs met gevolg, met gevolg eenrustpuntje in de polder. x

Anoniem zei

Spot on Timmerik, ONTHAASTEN is het devies! Maar dat gaat mij niet goed af. Ik ga snel van je uitnodiging gebruik maken om daar in den polder weer aan toe te komen.

Maar niet te veel zorgen hoor: mijn campingafwijking is ook een beetje ontspanning (;