zaterdag 29 september 2007

Redding

Hoho, waar gaan we heen? Draai maar weer om! True, afgelikte boterhammen zoals dit nummer vormen normaliter een hele legitieme reden om op de vlucht te slaan, maarrrrrrrr deze versie van The Fab For wil je echt niet missen. Not joking. Wat een WICKED track dit! En nadrukkelijk niet omdat DJ's hier (geheel ten onrechte) tot life savers worden gebombardeerd. Merkwaardige veronderstelling is dat toch. Laat het héél duidelijk zijn: degene die bij urgente EHBO-behoefte mijn kant op kijkt, verhoogt z'n kansen op levensverlenging bepaald niet. Zal mijn best doen hoor, maar levens redden... Ja doei, ik heb al genoeg verantwoordelijkheden!

Maar goed, ik was volgens mij aan het toelichten waarom dit dan wél een wicked track is. Da's easy. Omdat deze rubberen uitvoering van Indeep's discoclassic Last night a DJ saved my life altijd en bij iedereen het geheime dansknopje op 'on' zet. Al zit je net lekker je teennagels te knippen, al neemt Clarence Seedorf juist zijn aanloop voor de allesbeslissende penalty in de WK-finale, al ben je halverwege de ontknoping van een echtelijke crisis; zodra je de modderige bassen van deze foenkie voetzoeker hoort, vergeet je alles en wil je nog maar één ding: de dansvloer op. Geen dansvloer bij de hand? Gewoon ouderwets de stoelen opzij schuiven. En je gáááááát! Blijft gaan, want het unique selling point van deze booty-bumper is dat 'ie na elke break opnieuw accelereert. Steeds een beetje extra gas. En nog meer en nog meer. WGD, consider yourself WARNED!

LISTEN&LOAD: Last night a DJ blew my mind (JNX' cut) - The Fab For
INFO: The Fab For on Discogs

Geen opmerkingen: