maandag 10 september 2007

Heroes of Campingdisco

Of ik iemand blij heb gemaakt met de full size DJ-set van Erol Alkan (click) weet ik niet, maar het bracht mij in elk geval op het idee om zo nu en dan eens sets te laten horen van mijn favo-DJ's. En omdat ik 'van de rubriekjes' ben, heb ik meteen maar een naampje voor deze nog prille reeks verzonnen: Heroes of Campingdisco!

Onder die noemer hoor je hier de DJ-set die Riton vorig jaar verzorgde voor het Britse radiostation KISS. Riton dus: hero numero duo! Riton is Henry Smithson uit Newcastle. Een dertig jarige bloedbroeder van hero numero uno, Erol A. Dikke maatjes ook met Soulwax, met wie hij momenteel een krautrockalbum aan het opnemen is. Zeggen de wandelgangen. Ondanks de verwantschap is Henry-dear zeker geen kloon van z'n matties. Natuurlijk, ze wonen in dezelfde alternatieve wijk van Dance City, maar Riton is minder rock en meer bieten. Zeker in zijn DJ-sets. Dát hoor je hier. Sublieme platenkeuze. Scherp en schurend. En verbluffend hoe hij je meteen al met de eerste plaat binnen een minuut of twee in de mood krijgt. Big up!

LISTEN@LOAD: KISS 100 (26-11-06) by Riton
INFO: Riton on Myspace

Geen opmerkingen: