woensdag 26 september 2007

VRIES/DOOI

Pas op, glad ijs! Gegeven de gevoelstemperatuur hiero zou dat nog bijna letterlijk genomen kunnen worden ook, ware het niet dat het uiteraard een woordspelige waarschuwing is voor een nogal twijfelachtig tipskie: Pharaoh Song van Arpadys, onlangs door mij gepickpocket van het nooit genoeg geprezen mp3-log 20Jazzfunkgreats . Dat zeg ik er bewust bij, zodat iedereen weet dat het boe-geroep danwel de staande ovatie straks niet op dit maar dat adres bezorgd moet worden (aldus uw held op sokken). 'Boehoe' of 'Joehoe'; 'Helemaal te gek' of 'Ben je helemaal gek geworden?'. Dat zijn zo'n beetje de parameters voor deze track. Is overigens niet zo erg, want we stelden al eerder vast dat trial and error nou eenmaal de onvermijdelijke methode is om hits van misses te kunnen onderscheiden.

Nou, zeg het maar. Wat moeten we hiervan vinden? Een soort seventies cult-kruising tussen James Last in space en Ulrich Schnauss op 8 sporen. Air avant la lettre! Ja, ik geef deze Franse vliegeniers nu nog de volle tien punten. Met de nadruk op 'nu nog'. Zou zomaar kunnen dat ik 'm nog vóór middernacht de camping af trap. Of andersom: misschien gaat 'ie nooit meer weg. Twijfel-twijfel-twijfel... Help me out here!

LISTEN&LOAD: Pharoah Song - Arpadys
INFO: Arpadys op de planeet Discogs

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ola, mmmmmm ik weet het nog niet. Weet je zeker dat dit geen Brainsession is van onze enige echte Ad Visser????

2night meer en laat ik weten of ik voor een 10 of minder ga

sloop

Anoniem zei

Sloopski! Ik ben niet zo thuis in Ad's oeuvre, maar als het hier op lijkt, zou ik ervoor willen pleiten dat de man posthuum wordt geeerd met een life time achievement award! Of leeft hij nog...?

Een lastig geval, dat is het. Ik ben al een tijdje helemaal into dit soort spacy getrip (muzikaal dan he) (; Vandaar deze belangstelling. Maar toegegeven, het is een dubbeltje op z'n kant.

Anoniem zei

sorry maatje maar het dubbeltje is toch op zijn andere kant gevallen, het wordt een 5

sloop

Camping zei

Oei, vertel jij het aan Ad? Ikkeniet!

Camping zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

smook: sorry, geen 10, zeker niet zelfs.

Granddaddy heeft nog wel wat aardige liedjes in dit genre toch?

Camping zei

Jij bent een grotere Grandaddy-deskundige. Welke spacer van hen is warm aanbevolen?