dinsdag 11 september 2007

Kleine Steef

Dat ik geen geboren backpacker ben, hoef ik hier vermoedelijk niet uit te leggen. Wist ik zelf ook. Maar dat ik een week in zo'n cultuurarm toeristenghetto eigenlijk moeiteloos heb doorstaan, baart me toch enige zorgen. Zwembadbezoek ging vanzelf, museumbezoek niet. Zelfs niet een enkel kriebeltje in die richting. En da's niegoe! Dus...

Tsjongejonge, wat een krampachtig bruggetje om te komen tot een nieuwe entry in de rubriek 'Museumstukken'. Ik had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen: het is weer tijd voor een ouwe knar. En wat voor ééntje! Graag een buiging voor Stevie Wonder's soepersweete soulwals Joy inside my tears. Afkomstig van het legendarische Songs in the key of life, één van de beroemdste (en beste) dubbel-LP's ever.

...dessert...

Het is sowieso heel gezond om met enige regelmaat naar Little Stevie - zoals hij ooit heette - te luisteren. Want zowel de man als zijn muziek mogen zonder enige aarzeling de kwalificatie 'geniaal' opgeprikt krijgen. Hij staat echt out there, tussen de allergrootsten. Laat dit museumstuk daarvan een bewijs zijn. Soul op z'n warmst opgediend. Met als dessert een heerlijk lange gospelachtige uitloop. Give it up for Stevie!

LISTEN&LOAD: Joy inside my tears - Stevie Wonder
INFO: Wonderweb

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Thank u dj! Hoe meer Steef hoe beter is mijn devies! ;-) Grtz van de overkant L'A3

Anoniem zei

Olala3! En dat verbaast me dan weer niets! Om twee redenen. Twee goeie redenen overigens! (;

Groeten back! (van deze overkant)