dinsdag 18 september 2007

stof afgeblazen

Ja hoor, ik denk dat 'ie nu officieel is! Na een maand lang geen enkele miks in elkaar gesmurft te hebben, is het safe to say dat ik getroffen ben door het plaatjesdraaiende equivalent van een writers block. Dat zal dan wel een MIKS BLOCK heten. Of MIKSAMATOSE (altijd al gedacht dat konijnen eigenlijk DJ's zijn). Hoe dan ook, ik heb 'r één en niet zo'n kleintje ook. Er móet iets in het Kretajaanse water hebben gezeten, want sinds de terugkeer van vakantie is het moeilijk miksen. Of beter: kan ik de zin niet vinden.

Nou is dat op zich niet zo alarmerend. Zeker niet als je mijn oude miksmoyenne van dichtbij bekijkt. Dat was nogal zorgwekkend. Hoor ik daar iemand ongezond zeggen? Ik kan liplezen he? Naja, ik mikste in elk geval sneller dan mijn schaduw en dan is het natuurlijk heel verklaarbaar als er op een goed moment een zekere miksmoeheid toeslaat. Maarrrrrrr, don't get your hopes up! Komend weekend stappen m'n Miks Block en ik in de ring voor een gevecht over tien ronden. En ik kan je nu al verklappen dat dat arme blok de bel voor de tweede ronde nooit zal gaan horen. Hoop ik... Mocht ik onverhoopt toch het canvas raken, dan kieper ik mijn DJ-set van zes hoog naar benee en ga ik een andere hobby leasen. Een doka of zo.

...honestly...

OK, genoeg geloeld. Want miksarmoede of niet, ik laat jullie vanzelfsprekend niet met rust. Als het heden even niet helpt, dan is het verleden altijd paraat. Ha! Hier horen jullie een oud miksje: Camping's Psychodelicatessenmiks uit januari 2006. Vond 'm onlangs op zolder, blies het stof er af en was prettig verrast met deze archeologische vondst.

Het is een organisch klinkend werkstuk vol knarsende rock, zinneprikkelende electronica en schemerig gezweef. Met meer dan één uitblinker! De stekelige en puntige indiepop van opener Architecture in Helsinki bijvoorbeeld. Maar ook de twee mistbanken van M83 (toen al). Of de moerashouse van Anders Ilar's Rourei; maar de indringende stomper van de Doves bepaald niet minder. En niet te vergeten Bookashade's minimal-techno-klassieker Mandarine Girl. Al met al pretty wicked, maar geen gefreak. Een vintage ogen-dicht-languit-op-de-bank-schijf. De moeite waard, honestly!

LISTEN&LOAD: Camping's Psychodelicatessenmiks
Klikkerdeklik op pic voor jumo-size tracklist en artwork

Geen opmerkingen: