woensdag 12 september 2007

Apegapen

Omdat ik tijdens (logisch) en na (vreemd) mijn vakantie niet aan het miksen ben toegekomen, terroriseer ik jullie, de zo zeer gewaardeerde lezers, met werkstukken van derden. Profi's! Mijn favoriete profi's zelfs. Anders gezegd: hier is deel drei van Heroes of Campingdisco (klik voor part 1 en 2 hier en hier). En jawel, driemaal is inderdáád speechsrecht! Want zie en hoor hier een onversneden classic! In mijn boek tenminste. Luister naar de vijf jaar (en drie dagen) oude set die Tim Deluxe voor het onvolprezen BBC Radio 1-programma Essential Mix in elkander draaide. Tim was toen Timmy. Net opgedroogd, nog lang geen 'naam'. Deze set van exact twee (!!) uur bracht daar resoluut verandering in. Het werd de katalysator die tiener Tim in no time van een nobody tot een somebody maakte.

Ik herinner me nog heel goed dat ik Tim's masterpiece vijf jaar geleden van de Slsk-bodem viste en vanaf minuut één tot en met minuut honderdtwintig onafgebroken heb zitten luisteren. Met open mond, schuddend hoofd en tappende voet. GE-WEL-DIG! Zo'n extreem lekkere commerciele house- en clubset had ik nog nooit gehoord. Nog steeds niet. De vloer gaat in de fik! Deluxe zorgt met de juiste plaatjes op het juiste moment steeds voor de juiste sfeer.

...hele clubs aan het huilen...

Welke plaatjes? Voor een uitvergroting van de tracklisting klik je de pic, maar ik wil het graag voorzeggen hoor. Want wat dacht je van Two Months Off en Days go by? En van Silver Screen Shower Scene en French Kiss? Of van Tim's eigen, in Reunion-kringen zéér bewierookte, riemiks van Layo & Bushwacka's Love Story? En van Airgrace van Jose Nunez dan? Géén poezenplas menson! Geen poezenplas... En hoewel Timmerman het beste voor het tweede uur bewaart, bewaar ik de mooiste herinnering aan de opener: Some much love to give van DJ Falcon en Daft Punker Thomas Bangalter. Ik hoorde 'm voor het eerst op deze miks en was op slag verliefd. Als een BLOK viel ik voor dit feelgood-anthem. Zo up. Zo lief. Kan er nog steeds niet bij dat het eindeloos repeteren van één enkel regeltje zoveel fantastische vibes kan veroorzaken (volgens de overlevering kreeg deze track destijds op Ibiza hele clubs aan het huilen).

Enniewees, (very) long story short: dit superdeluxe Deluxe-ding parkeert je gegarandeerd twee uur lang in de house-hemel. Ja, twee uur is lang. Maar ze vliegen voorbij. En ik ook!

LISTEN&LOAD: TIM DELUXE - BBC Radio 1 Essential Mix (08/09/02)
INFO: Tim Deluxe on the web
Highly recommended!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

smook zegt: fijne mix! zeker het tweede gedeelte!

Anoniem zei

Juste, een fijne opwarmer voor WGD07 ofnie?