zaterdag 29 september 2007

transfusie

Nu de contouren van WGD07 zich steeds scherper beginnen af te tekenen, is het een poging waard om te proberen het Reunion-repertoire van wat nieuw geluid te voorzien. Zie deze posting derhalve als een auditie. Met andere woorden: kunnen onderstaande songs jullie ervan overtuigen dat ze op eleven nine een plek op de playlist verdienen? De contestants zijn overigens stuk voor stuk afkomstig uit de omgeving van planeet rock. Qua evenwicht, zeg maar. Het dansvolk komt hier al genoeg aan bod.

Alors, on y va. Wat tref je aan? Een nieuwe ultra-Britse singalong van de Kaiser 'Piek ik te vroeg?' Chiefs; een ultra-Amerikaanse singalong van The Good Charlotte; een frisse en sprankelende Muse-meets-Mika-poprocker van het mij onbekende The Hoosiers (die ik ervan verdenk uit het Belgenbos te zijn ontsnapt); een krankzinnige rock-opera-eruptie (huh?) van Serj Tankian; de nieuwe solo-single van parelduikertje Eddie Vedder; een niet onaardige Jeff Buckley-imitatie van Patrick Watson; het speelse nieuwe speeltje van Smoke-favo Reverend and the Makers en een prettig rammelende rocker van Maximo Park.

...blijven kleven...

Ben erg benieuwd of de tracks die hier tegen de muur worden gesmeten ook echt blijven kleven. En zoja, welke dat zijn? Slim chance - dat realiseer ik me - maar zoals gememoreerd is het een poging waard. Mijn punten gaan in elk geval naar de bizarre, gierende (hard)rock-tombola Empty Walls van Serj Tankian (ik houd dan ook van uitersten). En ik zal het je niet nadragen als je tot het besluit komt dat ik dit specifieke rockfeest toch maar beter in de beslotenheid van mijn koptelefoon moet vieren. Maarrrrrrrr..., you never know!

LISTEN&LOAD:
Heat dies down - Kaiser Chiefs
Dance Floor Anthem - The Good Charlotte
Worried about Ray - The Hoosiers
Empty Walls - Serj Tankian
Hard Sun - Eddie Vedder
Luscious Life - Patrick Watson
He said he loved me - Reverend and the Makers
Girls who play guitars - Maximo Park
INFO: Serj Tankian on Myspace

6 opmerkingen:

Anoniem zei

smook zegt: zo, jaarlijks terugkerend griepje is ok weer achter de rug. 'k ga voor maximo park; kort en puntig, daar hou ik wel van.

Anoniem zei

De overkant zegt:
Kaiser Chiefs, The Hoosiers, Vedder, Reverend and the Makers en Maximo Park mogen door naar de volgende ronde! Grtz olaloopski!!

Anoniem zei

Hey overkant! En Saskia en Serj dan?

Anoniem zei

Hey overkant! En Saskia en Serj dan?

Anoniem zei

Misschien is de stemming een beetje op z'n Birmees-democratisch geweest aan de overkant ;-) Sloopski heeft z'n kop gladgeschoren en loopt in z'n rode gewaad demonstratief over de galerij heen en weer. Okay, te snel geoordeeld, kom maar weer binnen. Serge krijgt een wildcard en mag door naar de volgende ronde!!!

Camping zei

Joepie! Many thnks (;

Ik dacht al: heb ik nou weer te wveel gedronken of zie ik daar een Birmese monnik die verdacht veel op de Sloopster lijkt? Gelukkig maar.