zaterdag 8 september 2007

koekie

Zo, genoeg wee gedweil. Mooi hoor, onderstaande floaters - maak mij er gerust voor wakker - maar dan wel gedoseerd ingenomen. En afwisseling is essentieel. Als anti-serum daarom een nieuwe Foo Fighters. Da's different cookie! Nogal. Ik weet het nooit zo goed met Dave Grohl. De ene keer overtuigt hij als volbloed rocker, de andere keer geloof ik 'm niet. Met (oh ironie) The Pretender neemt Grohl me, gelukkig, weer eens te grazen. De eerste dertig seconden sussen je in slaap, maar dan... Kaboemski! WAKKERRRRRRRR. Oeioeioei, aiaiai. Killer hooks all around. Donder en bliksem. Dat 'ie drummen kon, wisten we. Dat 'ie heel behendig met de gitaar overweg kon eigenlijk ook. Maar zo goed? Zo indringend? Zo intens? Respect hoor, Kurt zou trots zijn. Mijn twijfel is weg. En joe? Een classic in den dop?

LISTEN&LOAD: The Pretender - Foo Fighters
INFO: Foo Fighters on the web

Geen opmerkingen: