zondag 16 september 2007

Weekeinde

Tijd voor de finale van de WONDERWEEK. Da's jammer, want al dat wonderbaarlijk mooie werk van master Wonder heeft me goed gedaan. Zoals me dat vaker overkomt als ik naar de soul-elite luister. Wat dat betreft zou ik met het grootste gemak (en nog meer plezier) ook een Al Green-week kunnen vullen. Of een week Otis Redding! En wat dacht je van zeven dagen Smokey Robinson? De Temptations idem dito. Maar ja, dan verdienen Aretha Franklin en Marvin Gaye een eigen maand! Goed, first things first. Later misschien.

Eerst nog een punt achter Kleine Steef zetten. Dat doe ik met een track waarvan ik eerlijk gezegd niet helemaal zeker ben of het wel zo'n eerbiedige apotheose is. Je hoort hier een weelderig georkestreerde live-uitvoering van Stevie's mainstream-hit For once in my life, met gastbijdrages van Frank Sinatra en Aretha Franklin. Hoewel deze drie zwaargewichten op papier een gedroomd trio vormen, dreigt deze showy vertolking héél af en toe onder het opgetelde gewicht te bezwijken. Ach, onzin eigenlijk. Gewoon knoeperhard draaien en zwieren maar. FINALE!

LISTEN&LOAD: For once in my life (live) - Frank Sinatra, Aretha Franklin, Stevie Wonder
INFO: Wonderweb

Geen opmerkingen: