dinsdag 25 september 2007

ijzeren sjimmie

Hoewel ik mezelf, als het om muziek gaat, het liefst een alles-eter zou willen noemen, moet ik eerlijk toegeven dat ik niet alles doorslik. Zo krijg ik metal niet door mijn keel. Met de grondleggers van het genre (Black Sabbath bijvoorbeeld) kan ik nog wel iets, maar met de hedendaagse variant helemaal niets. Echt een andere planeet... Uiterst vermakelijk hoor, om het eens per jaar tijdens LL op veilige afstand te aanschouwen. Maar dan als een soort folklore. In die categorie valt ook onderstaande door Paradise Lost gecoverde Jimmy Sommerville-hit Small Town Boy. Op zichzelf al hilarisch: het metalen machismo van deze kofferversie contra de gay-feel van het origineel. En het werkt, gek genoeg. Best een lekker hapje.

LISTEN&LOAD: Small Town Boy - Paradise Lost
INFO: Paradise Lost op 't web

Geen opmerkingen: