vrijdag 6 juli 2007

Door het geluid

De bewerking van Depeche Mode's Never let me down again die je onder de flitsrecensie van '5 Days...' kunt vinden, is weliswaar een mooi voorbeeld van de riemikskwaliteiten van het Duutse duo Digitalism, maar daarmee ga ik helemaal voorbij aan hun spetterende eigen werk. En dan doel ik op debuutsingle Idealistic in het bijzonder. Is al ruim een jaar uit en was daarom een beetje uit mijn gezichtsveld verdwenen. Hoe onterecht! Idealistic was gisteren (eergisteren inmiddels) met afstand het beste nummer van de avond. Een crowdpleaser bovendien, want bij het horen van de eerste tonen hief het overigens piepjonge festivalpubliek de handen massaal ten hemel. Niet vreemd. Idealistic is een BIG FAT HIT. Zo goed zelfs, dat ik 'm zonder enige aarzeling durf te nomineren als future LLReunion classic. Één keer horen, voor altijd fan. Killer-melodie, killer-breaks, killer-climax. Je weet wat je te doen staat.

LISTEN&LOAD: Idealistic - Digitalism
INFO: Digitalism on Myspace

Geen opmerkingen: