maandag 2 juli 2007

In het netje

Nog eentje uit de Camping-archieven. Zeventien jaar geleden, toen mijn studenten-hifi non stop door alternatieve gitaarrock was geannexeerd, hoorde ik het Australische duo Divinyls. En ik moet eerlijk toegeven: ik hoorde ze niet zozeer, ik zag ze vooral. Uhm... nog eerlijker? Ik zag háár! De nogal gul met wulpse rondingen bemeten zangeres Christina Amphlett (zie boven), die zich speciaal voor de CD-hoes in een visnet had gehesen..., alléén een visnet, that is (zie boven dus). En om de feestvreugde te vergroten, heette hun eerste single I touch myself!

Ik zal de plaat voor de vorm best wel even beluisterd hebben voordat ik 'm kocht, maar dat ik 'm moest hebben, stond dankzij dat visnet al vast. Het alboem was niet eens zo heel erg goed, op één nummer na: If love was a gun. Een huiveringwekkende gitaarballad, die akoestisch begint en oorverdovend eindigt. Met Amphlett's doorrookte en rauwe rock-vocalen in de hoofdrol. Forget het visnet; best leuk, maar het gaat me natuurlijk om de MUZIEK!

LISTEN&LOAD: If love was a gun - Divinyls
INFO: Divinyls on the web

Geen opmerkingen: