woensdag 18 juli 2007

makkelijk

Altijd lastig, instrumentale rock... Ik word er op de één of andere manier een beetje zenuwachtig van. Volgens mij zijn het ook enorm eigenwijze jongens en meisjes, die zulke muziek maken. Zo van: 'dan gaan we nu heel ingewikkeld doen, zodat bijna niemand het snapt'. Math Rock wordt het ook wel genoemd en ik háááát wiskunde. Zoals gezegd, altijd lastig.

LUISTER ER DAN NIET NAAR, ZEURKOUS!, zou een (niet geheel onterechte) reactie kunnen zijn, maar ja, soms sneakt er toch eentje tussendoor. En ja hoor - zal je altijd zien -, raak ik er meteen van in vervoering! Hoezo ingewikkeld? Hoezo moeilijk? Het is geweldig! Avontuurlijk, spannend, opwindend en uitdagend! Een hele welkome ear-opener (overigens gevonden op het klasse-blog Grape Juice Plus).

...tikkertje...

Namen en rugnummers dan. Ik heb het over When we were younger and better van 65 Days of Static (ingewikkelde bandnaam, dat dan weer wel). Prachtplaat, waar gitaren en drums tikkertje lijken te spelen. De song schakelt subliem van graniet naar porselijn, en vice versa. Kan me zo voorstellen dat Timmerik hier wel iets in kwijt kan, maar ook voor niet-drummers is 'ie warm, neen, heet aanbevolen. En omdat het zo mooi is, gooi ik Static's minstens zo meeslepende Await Rescue ook nog even over de schutting.

LISTEN&LOAD:
When we were younger and better - 65 Days of Static
Await Rescue - 65 Days of Static
INFO: 65 Days of Static on Myspace

Geen opmerkingen: