zaterdag 14 juli 2007

An introduction to... CHAVEZ

Wie wat bewaard, die heeft wat. Ja, dat zit wel goed in de sectie Spreekwoorden & Gezegdes. En ik heb nogal wat bewaard. Planken vol! Planken platen (OK…, CD’s) uit het pre-digitale tijdperk. Steeds vaker loop ik ze langs voor een trip down memory lane. Verdomd leuke wandelingen zijn dat, want je treft gegarandeerd véél oude bekenden. Zoals Chavez, een nogal luidruchtige maar ook zeer melodieuze Amerikaanse gitaarband, waar ik kortstondig een hevige verliefdheid voor ontwikkelde. Nu, tien (?) jaar later, val ik wéér als een blok voor dat gepassioneerde geweld. Voor die snijdende gitaren, die nijdige drums. Maar vooral ook voor die prachtige liedjes die in deze emotionele uitbarstingen verstopt zitten. Breekbare liedjes, gek genoeg.

Overigens dreigde mijn zelf opgewekte Chavez-revival tot een wel erg rap einde te komen, toen bleek dat Ride the Fader (Chavez' beste alboem) spoorloos verdwenen was. Meen me inderdaad te herinneren dat 'ie ooit in Out Ghost uit logeren ging, waar 'ie vermoedelijk nog altijd ergens uithangt. Geen nood, lang leve het digitale tijdperk! Slsk to the rescue; binnen 5 minuten had ik de plaat binnen. Veel Chavez-fans nog trouwens, op het web.

...durfals...

Ondergaand treffen jullie een korte 'introduction to...': een heus Chavez-voordeelpakket, bestaande uit de drie beste nummers van het gememoreerde alboem Ride the Fader. Gun deze noisy prachtsongs een kans! Durfals draaien ze LOUD. Héél benieuwd of jullie hier iets mee hebben... Pls advs.

LISTEN&LOAD:
The Guard Attacks - Chavez
Top Pocket Man - Chavez
The unreal is here - Chavez
INFO: Chavez on the web

2 opmerkingen:

Anoniem zei

smook zegt: ik ben bang dat je gelijk hebt, DJ.Chavez, speelde de gitarist niet bij......., die band van pumpkins zanger.....

Anoniem zei

Zooooo, wij noteren nul aangetaste geheugencellen voor Smoking! Spot on, bro. Klopt helemaal!