dinsdag 31 juli 2007

kloten

Over miskend talent gesproken, wat te denken van I Am Kloot? True, met die naam hebben ze het zichzelf misschien een beetje onnodig moeilijk gemaakt, maar dan nog... Hun ongepolijste, folky liedjes waren van extreem hoge kwaliteit. De bastaardzonen van Simon&Garfunkel. Zoiets. En ze konden nog performen óók! Ik herinner me nog heel goed de wolkbreuk boven het polderparadijs, enkele jaren geleden. Dichtstbijzijnde tent in gevlucht en daar zat hij... Klootzanger John Bramwell, roerloos op een barkruk. Met de regendruppels nog aan onze neuzen waren we getuigen van een betoverend mooi, intiem optreden. We wensten dat het nog dagen zou blijven regenen.

Onbegrijpelijk dat de Klootjes langzaam in de anonimiteit verdwenen. En onterecht, want hun tweede alboem was wederom wonderschoon. Luister maar naar Proof. Het bewijs, ja.

LISTEN&LOAD: Proof - I Am Kloot
INFO: Kloot on the web

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik weet het optreden in de charlietent nog goed...het werd koud en Jumping ging met mij rennend extra kleding halen...natuurlijk nog even op de hurken tussen de auto's terwijl ik een pluutje voor haar ophield. Eénmaal terug in de tent snel verwarmd door een intiem clubje bij I am kloot. Allen onder invloed!!!Top!!Timmerik

Anoniem zei

smook zegt: zo,n buitje hadden wij vannacht ook,. hagelstenen zo groot als 50 euro cent.